Hallo .Ben in het bezit van een e 240 benzine van 1999 die stationair schudt.Heb het volgende al gedaan;bougies alle 12 vervangen,uitgelezen foutcode p 1070 en p 1073 (aussetzer linker en rechter cilrij om de katalysator te beshermen}Stationair motorrondloop bekeken wat betreft de vonkduur en telkens is het de 2e cil die uischieters heeft naar 3.15 miliseconden vonkduur en de rest die nog niet eens aan de 1.15 komt behalve cil 5 die ook wat hoger is maar dit komt omdat de motorregeleenheid dit gaat bijregelen om hem toch zo goed mogelijk te laten rondlopen. Bobines en bougiekabels en injector al gewisseld om het probleem in een andere cil te krijgen .Stroom op de bobine is 11.96 volt . Motorregeleenheid van een goedlopende 240 gehaald en mijn eigen gegevens erin laten zetten (dit is chassisnr gebonden}Lambdasensoren links en rechts gewisseld.kompressie gemeten zowel elektronisch als mechanisch .Gecontroleerd op valse lucht dmv remmenreiniger.Co en Hc gemeten gaf geen verkeerde waarden.Zelfs de bdp sensor bekeken of er geen oxidatie aanwezig is na het open snijden van de kabel (IS EEN SCHRIJVEN OVER GEWEEST) Het enige wat mij opvalt is dat je de distriebutieketting iets hoort slepen ter hoogte van de kettinggeleider bij de balansas. Als de krukas iets van tijd af is tov de nokkenassen dan zou ik toch op alle cilinders toch problemen moeten krijgen lijkt mij .
Ik ben zo langzamerhand aan het einde van het zoeken belandt. Ik hoop dat er iemand is die zegt van heb je hier of daar al naar gekeken. Met vriendelijke groeten nico.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
misschien is het niet je nokkenas t.o.v. je krukas maar is de balansas verdraaid t.o.v. beide. Dit kan extra schudden van de motor veroorzaken. Maar is er een mogelijkheid dat dit verdraaid is?
wat ook nog wel eens wil gebeuren is een 2 massa vliegwiel wat niet goed meer is, en dus niet meer de trillingen/schokken opvangt die hij op moet vangen.
Bedankt voor het reageren',maar het is een automaat en heeft dus geen vliegwiel en wat betreft de balansas zou je zeggen dat als deze verdraait zou zijn dat de motor in andere toerentallen helemaal moet gaan schudden maar dan loopt hij helemaal strak Ik kan nog kijken of de injector tikt stationair (met behulp van een sthetoskoop) als hij dat niet doet is er wat mis met de aansturing.Ook zal ik kijken of de bougies regelmatig vonken door aan de bougiekabels bougies te hangen en kijken of deze vonken. Zal jullie wel op de hoogte houden .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar