close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz E 220 CDI: inhouden en toerenteller springt omhoog

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat

Hallo,ik heb sindskort problemen net mijn W210 220 CDI van bj 2001 automaat.tijdens het rijden houdt ie even in .en als ik rijd springt de toerenteller ff omhoog waneer de automaat doorschakelt dat is meestal bij ongeveer 2000 toeren.dat gebeurt niet de hele tijd maar af en toe.als ik goed gas geef dan schakelt de automaat gewoon goed door .het gebeurt meestal als ik juist rustig rij.Ik moet er ook bij vertellen als ik hard optrek een trillend geluidje onder de auto hoor net of er iets loszit.en ik heb ook een klein beetje speling op mijn pook.Op hoop dat Julie mij kunnen helpen met een diagnose voor dat onnodige reparaties laat uitvoeren

Geplaatst door

taxichauffeur (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb hem vandaag ook laten uilezen en hij had een paar storingen aan zoals.
etc-elektronic transmission control foutcode,65 en 130
Onder die code 65 staat component n15/3 (etc)(egs)control unit)is faulty.
Onder die code 130 staat van communicatie with control unit n15/5 (electronic selectie lever module control unit) is sporadically disturbed.mb nummer 0255450332.

Esm-electronic selector module
P1856-005 selector lever position detection gas failed.
mb nummer 2105451432.

P0703-128 brakke signaal plausibility 2

P2204-002 externen quantity control nu etc read out fault memory of control unit transmission control.

P2203-001 external quantity control nu esp no comminication

Mijn abs en esp lampje in dashboard ging vandaag ook spontaan brand maar ff contact uitgezet en storing was ook weg

Er zijn nog wat meer foutcode maar die hebben er niks mee te maken denk ik

Ik heb net wat ontdekt.Ik reed net op de snelweg met me lichten uit ik dacht ik gooi ze ff aan en op het moment dat ik me lichten aan deed tijdens het rijden hield ie ff in .dat heb ik meerdere keren herhaald aan en uit en elke keer als ik ze aan deed ging ie ff inhouden.Op moet er wel ff bij vertellen dat mijn achterlicht unit de printplaatje los zit dus af en toe doet me achterlicht het niet.en ik heb voordat dit begon een andere accu eringeplaatst van 75 Ampere.kan het door mijn achterlicht komen omdat de unit niet meer goed is of zit er een te zwakke accu in?

Als iemand een idee heeft dan hoor ik dat graag.is me achterlicht unit de oorzaak,mijn lichtschakelaar ,accu te zwak of mijn schakelhendel pook (module)

Wat hoort er qua capaciteit in voor accu ?
Er zit niets anders op dan te gaan onderzoeken , meten dus wat er mis is , er is zo niet zondermeer te zeggen dit is er aan de hand of dat.
De onderdelen die defect zijn zou ik vervangen lijkt mij , met een kapot achterlicht rond rijden Tja , wordt gissen en gissen is missen.
De foutcodes zijn gewist neem ik aan , toen is er weer met de auto gereden en gekeken wat er weer terug is gekomen qua codes ?

De f outcodes heeft hij niet geëist volgens mij.er hoort minimaal 74 ampere.de garage zei dat het aan mijn pook lag maar daar twijfel ik aan

Kan heel goed aan de pook liggen; de keuzehendel geeft de gekozen stand door aan de schakelmodule in de bak.
Wanneer die stand niet goed op de schakelmodule aankomt, kan de bak vreemd reageren omdat hij niet weet welke stand gekozen is...
Keuzehendel kan vervuilde of versleten contacten hebben.
Je kan opo het display zien in welke stand de keuzehendel staat, dat zal ook niet kloppen met de gekozen stand.

Hans4040 1240
badge vip badge

7 jaar

De keuzehend komt wel altijd overeen met display.nu heb ik er eentje gevonden via internet en kan nu op goed geluk ff een andere opzetten .maar mijn vraag is als ik een andere keuzehendel op zet moet ie dan worden ingeleerd of is het gewoon een kwestie van monteren en stekkertjes aansluiten?wie kan niet antwoord op geven?

Gewoon vervangen, hoeft niet ingeleerd te worden.
Het zijn alleen maar contacten en verder geen bijzonderheden.
Je moet wel de middentunnel verwijderen, anders kan je er niet bij.

Hans4040 1240
badge vip badge

7 jaar

Thx hans,er blijkt ook een stekkertje bij je bak te zitten .mijn vraag is zit dat in je bak of er buiten?dus kan je er makkelijk bij of moet het 1 en ander gedemonteerd worden die blijken no g wel eens te lekken misschien is dat de boosdoener

Er zit inderdaad een stekker op de bak, aan de buitenkant (voorzijde rechts)
Er wil wel eens olie in die stekker komen wat voor storingen kan zorgen.
Controleer die stekker eens.
Nieuwe stekkers zijn verkrijgbaar bij de dealer.

Hans4040 1240
badge vip badge

7 jaar

Ik ga hem morgen ff op de brug zetten ,thx hans

Vandaag op de brug geweest olie afgetapt er kwam ongeveer 3.7 liter uit het was bruin en stonk erg.3.7 liter weer bijgevuld nieuwe filter en pakking opgezet de nieuwe stekker kreeg ik er niet in dus heb de oude er op laten zitten.en morgen ff test rijden.gelijk ff mijn achterlicht unit gemaakt.mocht ie nog steeds raar gaan doen dan maar ff de schakel hendel inclusief module vervangen

Morgen testrijden...is de dag al om dan? ;-)

Voor een nieuwe keuzehendel:
http://www.beiboermbparts.nl/

Hans4040 1240
badge vip badge

7 jaar

Haha nee de dag is nog niet om,maar heb een verjaardag vandaar en nog bedankt voor die site ik ga ze ffbellen of ze er 1 hebben op vooraad.Ik heb er 1 gevonden op marktplaat en 1 op onderdelenlijn 150 euro willen ze ervoor hebben

Vandaag ff een ritje gemaakt van ongeveer 150 kilometer .voordat ik aan mijn rit begon heb ik eerst de de automaatbak gereset.de toerenteller schiet nog steeds omhoog af en toe het is wel veel minder vaak dan voorheen dus ik ben er wel op vooruitgegaan na verversen bak olie.wat mijn wel op viel is dat er wel vuil in de carterpan zat en in de filter zat ook wat troep.kan het zijn dat er nog wat vuil rond slingert in mijn bak.en dat dat de oorzaak is van omhoog springen van mijn toerenteller .dat omhoog springen doet ie alleen als ik optrek van zijn 2 naar 3 of van 3naar 4.dat inhouden heeft ie niet meer gedaan sinds 2 dagen.ij kwam er ook achter dat er olie lekt via mijn olie dop naar beneden toe kan het zijn dat er mischien ergens wat olie terecht is gekomen bijv op een stekkertje?

En dat mss de reden was van inhouden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.