Mercedes-Benz C-Klasse: injector cdi

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: cdi

Een goedemorgen.
Het brandplaatje van de 4e injector moet vv worden. Nu krijg ik de injector er met geen mogelijkheid uit.
Het kleppendeksel is aluminium dus veel kracht zetten gaat hem ook niet worden.
Heeft iemand een idee hoe de injector eruit te krijgen? En.. hoe zuiver ik de draad op van het torxboutje ..? De tap m6 is niet zo lang?

klaasqatar

Geplaatst door klaasqatar (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

PeterK011 (10), 8 jaar geleden

je kan het proberen door een dopsleutel van 14 met verlengstuk op de injector te zetten daar waar de hogedrukleiding toekomt , mogelijk kan je hem zo loswrikken , anders gebruikt men een soort trekker zodat je met een gewichtje hem naar boven kan kloppen. het gaatje opkuisen doe ik steeds door het vol te gieten met cellulose thinner , zo lost het roet redelijk goed op , even uitblazen met perslucht en eens het oude boutje er terug indraaien , herhaal dit enkele keren indien nodig, gebruik steeds een nieuw boutje, want dit is een rekboutje. aanspannen met 7NM + 2x90°

klaasqatar (0), 8 jaar geleden

Injector blijft zitten... boutgat schoongemaakt en wel een nieuw boutje erin gezet. Voorzichtig want dat vreet zo in dat aluminium.
Om het goed te doen lijkt het mij het beste 4 injectors te verwijderen. Het kleppendeksel te verwijderen.. 4x m6 boutgaten opzuiveren.. 4x plaatjes vv. En 4x de sleeves op te schonen daarna de injectors weer te monteren.. misschien raadzaam om ze even te laten testen voor montage.... dit gaat nig wel even duren..

Pieterb1 (0), 8 jaar geleden

Heb hetzelfde gehad, ik heb er een slagtrekker en frees setje voor gekocht.
Met de slagtrekker is de injector er wel uit te krijgen (goed in laten werken met kruipolie).
Met behulp van het frees setje de zitting zuiver maken, nieuwe ring en boutje gekocht (wel bijna 6 euro).
Mijn schroefdraad voor de M6 was redelijk aan gort.
Deze heb ik met beleid opgeboord en voorzien van M10, dit weer voorzien van een op maat gemaakte draadbus met M6.
Daarna alles gemonteerd met aanhaalmomenten als boven omschreven en dat is inmiddels 40.000 km geleden.
(ik heb 2 injectors in korte tijd lek gehad en dan kan de aanschaf van de gereedschap setjes snel uit)
Mocht je het zelf zo willen doen, kan je een aantal fotos van mijn eigen werkje sturen.

klaasqatar (0), 8 jaar geleden

De specialist neemt het over.. dit gaat sneller en beter lukken.
Zou het zelf wel kunnen maar tijdgebrek en lopen klooien heeft ervoor gezorgd dat het gedaan gaat worden.
dank voor jullie hulp. Dr kan een slot op

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.