ik verlies regelmatig koelvloeistof via het overdrukventiel op het expansievaatje. Motortemperatuur blijft wel tussen de 80 en 90 grd. De uitlaat geeft geen extra condensvorming en ik heb geen verkleuring van mijn olie of koelvloeistof. Zelf denk ik dat de koppakking niet lek is omdat hij niet de klassieke symptomen heeft. Ik heb de drukdop al vervangen maar toch krijg ik te veel druk in het systeem. wel blijft de kachel met enige regelmaat koud. Nu staat dit model niet bekend om zijn goede kachel maar hij geeft soms helemaal geen warmte en soms wel. Wie kan mij een oplossing geven waar dit aan kan liggen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Haal de kop er maar af. Lekt compressie richting koelsysteem. Hierdoor luchtbel in de kachel. staat bij koude motor ook veel druk op het systeem ?
Lees dat je LPG hebt, check eerst de verdamper eens die kan ook gas doorlaten.
Dus op benzine rijden en kijken of het nog zo is. Indien wel koppakking lek. Komt meer voor bij de M102 motor.
Succes!
paulmichiel,
Dank voor je snelle reactie.
Ik heb inderdaad na een dag (dus bij koude motor) nog vrij veel druk op het systeem staan.
Ik zal deze week kijken of het probleem zich ook voordoet op benzine.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar