👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Beste specialisten,
Lastig probleem hier, hoop dat iemand een ideetje heeft.
Het probleem is als volgt, zodra de motor loopt begint de koelventilator in- en uit te schakelen om de 1-1,5 sec.
Aircosysteem leeggehaald/gevuld, was in orde.
Airco wordt niet koud genoeg. (hoogstwaarschijnlijk omdat de druk niet hoog genoeg wordt, <10bar hoge druk)
Uitlezen van de airco gaat soms even daarna valt de verbinding weg.
Geen waarden en foutcodes uit te lezen.
Alle temperatuursensoren schoongemaakt, stelmotoren afgekoppeld ivm eventuele sluiting.
Alle functies op het bedieningspaneel lijken correct te werken.
Regeleenheid airco is vervangen.
Koelventilator met controller is vervangen.
Koudemiddel druk/temp sensor is vervangen.
Accu is vervangen.
Foutcodes in SAM unit:
B1003 Heating water circulation pump component M13. (geen idee of dit relevant is, weet ook niet in welke situatie ik spanning op de pomp zou moeten hebben)
B1029 Control module AAC is not sending any data.
Geen foutcodes in CDI regeleenheid.
Koelvloeistoftemperatuur sensor geeft juiste waarden.
Met de launch X431 aansturen van de koelventilator in de CDI unit werkt hij wel correct.
Weerstand tussen CAN HI CAN LOW 57 ohm, beide oneindig naar massa.
De voedingsspanning van de ventilator is hetzelfde als de laadspanning.
Stuurspanning fluctueert 12-14,4V
Wat ik ook doe ventilator blijft 'spoelen'. Ook met de airco uit of in de auto stand.
Iemand een idee?
Groeten Marvin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heating water circulation pump component M13 is inmiddels ook vervangen, deze zat inderdaad vast.
Foutcode is weg maar probleem blijft.
Ik denk zelf dat het probleem in de SAM module zit. Voor de zekerheid ga ik eerst de koelvloeistoftemperatuur sensor vervangen.
Foutcode B1029 Control module AAC is not sending any data, heeft iemand een idee of dit door een defecte SAM module zou kunnen ontstaan?
Na lang zoeken probleem gevonden, 1 pin van de Can-bus leiding in de connector x30/4 weggeroest. Zie foto.
De stekker zijn ongeisoleerd en zitten in een zakje in de a-stijl van de bijrijdersdeur verstopt, dat is natuurlijk vragen om problemen..
[url=http://postimg.org/image/8loe8nooz/][img]http://s21.postimg.org/8loe8nooz/IMG_201...[/img][/url]
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz G-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar