Hallo allemaal.
Auto heeft nu 34.000 gelopen en nog steeds dik tevreden.
Maar sinds 2 weken blijft het koelvloeistof lampje branden.
reservoir bijgevuld +/_ 1,5 liter en nu is het week goed gegaan en weer branden.
er is vloeistof uit en ik zie geen lekkage.
Auto rookt niet , temp blijft normaal ook bij hoge inspanning en ik kan geen lekkage constateren.
wie o wie kan mij helpen...
peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
peter zet eerst je koelsysteem onderdruk om tezien of er uitwendige lekkage is.
controleer of er bij de olie koelvloeistof zit.
als dat niks tevoorschijn brengt dan een koppakking test laten uitvoeren.
groetjes jan.
Hallo allemaal,
Ik heb de auto zaterdag nagekeken en het volgende ondekt.
Achter de moter schutbord zijde zit de waterpomp daar vandaan loop een slang
naar rechts naar een soort T-stuk en die zit weer vast op de versnellingsbak en daar lekt vloeistof
uit.
Je moet bijna gochelaar zijn om daat aan te komen..
Ga maandag er mee naar de dealer...
bedankt allemaal..
GTZ peter
17 jaar
nou peter dan weet je in ieder geval wat er aan de hand is.
groetjes jan.
Hallo allemaal.
auto bij de dealer geweest en slang vervangen van kachel naar weet ik moeilijk woord deze was kapot gevreten door een marter.
heb de slang gezien maar is nu weer kant en klaar.
bedankt allemaal voor het meedenken.
peter.
17 jaar
kijk peter daar gaat het om dat het weer voor elkaar is.
groetjes jan.
[quote=jan T]kijk peter daar gaat het om dat het weer voor elkaar is.
groetjes jan.[/quote]
Goedemorgen heren
ik heb pas een Mercedes 220 diesel van 1997 gekocht , na de eerst dag schijnt koelvloiestof verlies te hebben, de auto rijdt gewoon goede,
temperatuur is altijd ronf 80 graad . geen mengsel olie en water.
wel lekkage is aan de zijkant van koppakking op de versnelling bak. ik ben bij een onteur geweest en hij zei dat de moter nier goede is
beter wegdoen .
en ik heb toch een second opinie gedaan , en weer een ander verhaal . de koppakking is pas vervangen , alleen de kop hebben ze niet geperst en gevlakt .
dus met deze verschillende meaning durf ik niet de moter te laten opnenen
inmiddels ik heb al 1000 km gereden en hele klein beetje waterverlies ( 10 ml).
daarnaast heb ik een ander probleem :
wel wat te merken , na 120Km /uur snelheid de auto begint te trillen en je voelt je lichaam gewoon mee trillen. heeft dat te maken met aandrijfas
of is dat normaal bij zo een mercedes (nogmaals t/m 120km /uur rijdt hij gewoon normaal )
bedankt voor uw advies
nassimo100@hotmail.com
16 jaar
nassimo wat dat trillen betrefd ik zal beginnen met het balanseren van de wielen ook achter.
wat je lekkage betrefd ja je zult moeten kijken war het vandaan komt.
een lap middel is om er een blikje bars leak in je koelsysteem tedoen daar kun je ook geluk mee hebben dat je lekkage verdwijnd zelf gebruik ik het ook wel een enkele keer bij vage klachten.
groetjes jan.
[quote=jan T]nassimo wat dat trillen betrefd ik zal beginnen met het balanseren van de wielen ook achter.
wat je lekkage betrefd ja je zult moeten kijken war het vandaan komt.
een lap middel is om er een blikje bars leak in je koelsysteem tedoen daar kun je ook geluk mee hebben dat je lekkage verdwijnd zelf gebruik ik het ook wel een enkele keer bij vage klachten.
groetjes jan.[/quote]
Beste Jan ,
Bedankt voor uw advies, wat betreft de lekkage , het komt van de koppakking (achter zijkant) . waarschijlnijk de ex eigenaar
heeft de koppakking laten vervangen ,want ik heb ook soort kit gevomden bij de pakking randjes .
wat heeft man gedaan ????
over de trillingen , ik zal eerst banden balanceren,
met vg
nassimo
16 jaar
nou daarom nassimo probeer dan eens die bars leak help het niet dan zal de cilinderkop eraf moeten maar het is toch het proberen waard.
groetjes jan.
Nassimo, je schrijft:"na de eerste dag schijnt de auto koelvloeistof te verliezen". Wil je dit even toelichten?
In alles wat erna komt zie ik namelijk totaal geen probleem, 10ml op 1000 km is niks. Als het nu 10 graden warmer was bij het controleren ben je misschien wel niks verloren.
[quote=ToniMB]Nassimo, je schrijft:"na de eerste dag schijnt de auto koelvloeistof te verliezen". Wil je dit even toelichten?
In alles wat erna komt zie ik namelijk totaal geen probleem, 10ml op 1000 km is niks. Als het nu 10 graden warmer was bij het controleren ben je misschien wel niks verloren.[/quote]
hiermee bedoel ik dat het lampje ging branden, ik heb ongeveer een kwart liter bij gevuld en het was weer goed,
daarna heb ik de auto op de brug gezet samen met een monteur we hebben het deksel verwijderd en gecontroleerd op lekkage
en het komt inderdaad van de zijkant van de koppakking naar buiten op de versnellingsbak wel viel ons op dat de koppakking die er in zit pas vernieuwd is. de auto loopt op dit moment goed temp. is rond 80 graden celcius. alleen lekkage blijft druppelen
met een min. hoeveelheid.
bars leak wat u vermeldt is dat niet agressief betreft de koppakking.
dank u gr nassimo
16 jaar
nee nassimo bar s leak is niet agressief het is spul dat ook niet voor verstopping zorgt dus dat kun je gerust proberen.
groetjes jan.
[quote=jan T]nee nassimo bar s leak is niet agressief het is spul dat ook niet voor verstopping zorgt dus dat kun je gerust proberen.
groetjes jan.[/quote]
beste jan ,
bedankt voor uw advies , alleen heb ik en probleempje , kan ik de Bars leak in devloeistof reservoir toevoegen , of moet het perse via de radiator. in de laast geval moet ikde slang vewijderen bij de radiator , want hij heeft geen opening dop.
trouwens ik heb inmiddels bijn 1400 km gereden en nog geen mega waterverlies paar druppelen aan de zijkant van koppaking.
zou de kopcylinder krom of gescheurd zijn ?
met vg
nassimo
16 jaar
ik denk geen van biede nassimo ik vermoed dat het gewoon wat zweten is.
over het vullen met de bar s leak ja het is dan het beste om het via de slang tedoen op zich is dat niet zo moeilijk hoor gewoon de slang los en iets leeg laten lopen spul er in slang vast en af vullen en warm rijden laten draaien en nivo in koude toestand controleren en op peil brengen.
je kan ook eerst eens aan kijken hoe vaak je moet vullen want ik begrijp dat het nu nog niet zo erg is.
groetjes jan.
bedankt jan
je hebt mij gereustgesteld , want ik was bang dat iets met de blok is. ik zal het spul indoen em je hoort nog van mij
trouwens is ontluchten niet nodig ?
gr
16 jaar
nou er gaat zo weinig vloeistof uit dat je daar waarschijnlijk niet aan hoeft tedoen.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar