close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 190e: koelvloeistof verliezen

Bouwjaar: 1990

mijn mercedes 190e gooit al de koelvloeistof eruit door het slangetje naast de vuldop
ik heb de wagen 1 dag
ik heb de garage gebeld en die kijken er maandag na
de garage zei ook dat dit niet de koppakking kon zijn omdat hij
a niet warm word
b niet rookt
en ze denken dat de dop van het reservoir kapot is
wat vinden jullie van dit verhaal en waar moet ik maandag goed opletten ?

Geplaatst door

andreas (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als er teveel koelvloeistof in het resevoir is gedaan zal de motor dit via het slangetje eruit gooien. Het beste kun je een klein stukje gaan rijden om te kijken of de motor op normale (80 graden) temperatuur komt, een paar kilometer zou genoeg moeten zijn. Het niveau van het koelmiddel mag iets gestegen zijn (in koude toestand halverwege het resevoir). Als er dan weer sprake is van het eruit werken van vloeistof denk ik dat er wel degelijk sprake is van een defect aan de koppaking. De garage zal apperatuur hebben om uitlaatgas in de koelvloeistof te kunnen meten.
Succes

plurkje 0
badge

20 jaar

kan je ook zien of de dop kapot is ?
onder de dop zit een rond plaatje lijkt op een punaise die kan je gewoon heen en weer halen
er borrelt niks als je de dop eraf haalt
ook bij gas geven niet
wel schommelt het peil en als je flinkt gas geeft gooit hij het wel door het vulgat eruit
temperatuur is ongeveer 90 graden constant
de auto heeft geen witte rook en rijd ook normaal

andreas 0

20 jaar

De rubberen afdichting onderaan de dop kun je wel visueel beoordelen, maar punaises ben ik daar nooit tegen gekomen.
dat het allemaal ietwat kan bewegen maakt dat het ding kan afsluiten en bij een zekere overdruk kan openen, dit om schade op andere plekken te voorkomen, denk daarbij aan de radiateur, slangen en natuurlijk de cilinderkop zelf.
Die 90 graden constant = normaal.
Wat ik me wel afvraag of de dop wel volledig aangedraaid zit, want als hij bij volgas koelmiddel eruit blijft gooien is er toch iets mis. Wat de diagnose wat lastiger maakt is dat je natuurlijk niets van de historie weet.

plurkje 0
badge

20 jaar

dop was kapot
gelukkig
bedankt allemaal
rubberen ring was aangevreten
komt volgens de dealer doordat er waarschijnlijk water ipv koelvloeistof in heeft gezeten

andreas 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.