Hoi
Ik heb afgelopen zaterdag mijn koppelingscilinders vervangen, zowel de master als de slave. Ik had het probleem dat ik niet meer kort na elkaar druk kon geven en de auto dus voortkroop met ingetrapte koppeling. Dit probleem is ondertussen opgelost. Maar de koppeling grijpt nog steeds laat aan, dus ik vermoed dat deze ver (= bijna) versleten is. Ik heb dus een setje gekocht van Sachs en wil dit zo snel mogelijk plaatsen. Nu had ik volgende vraagjes:
Hoe lang duurt het ongeveer om dit te doen ? Zou ik het toplager ook moeten vervangen ?
Ik bedoel dus het lager waar de prise-as in draait. Hier in mijn papieren staat iets van vervangen van de keerring aan de boite, zou ik die dan ook mee vervangen ?
Groetjes
Pieter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe lang het duurt om een koppeling te vervangen ? Bij een 190 diesel ongeveer een 1 uurtje als proff met deftig gereedschap incl ontluchten e.d.. Je kan overal goed aan . De bourage en de toplager vervangen na kontrole indien nodig . suc6
1 uurtje hmmmm?
14 jaar
ja 1 uur .
Ja Jurgen daar moet je dagwerk van hebben. Zelfs dat ontluchten is niet nodig als de cilinder eerst los haalt en aan een leiding vastbindt. Neem er een stuk karton bij om de bouten op volgorde in te steken i.v.m. lengte verschillen. Hoef je bij montage niet te zoeken. E en lagertrekker zou wel handig zijn om het pricelager er uit te halen. Vliegwielbouten zijn vaak geborgd met lock-tite, laat die dus maar zitten. Groeten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar