close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz C250TD combi: koude start

Bouwjaar: 1996

bij buiten temp lager dan 10gr loopt hij de eerste 10 sec op slechts 4 cilinders.Na wat genagel en geschud loopt hij dan direkt weer heel netjes.10.000 km gelden alle gloeibougies vervangen.Huidige km stand 180.000km.

Geplaatst door

andrem (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Verstuiver niet fris

arnold690 0
badge

20 jaar

Het is wat aan de vroege kant bij 180.000 km maar de kleppzittingen van deze multikleppers zijn zeer slecht.

Ze slaan zo ver in dat de hydraulische stoter dit niet meer kan opvangen.

Als de motor dan warm begind te worden zet alles uit en loopt hij weer goed. Deze klacht is daar meestal het begin van.

Het word dan steeds erger, dan rest alleen nog een kop revisie.

cylinder lektest gedaan(koud)geen bijzonderheden.

5 verstuivers laten reviseren bij bosch service

1 daarvan was onderkant blauwpaars gekleurd.

probleem is er echter nog steeds

voorgloeitijd verdubbelt loop tie gelijk mooi op 5pitten

andrem 0

20 jaar

Leverd de brandstofpomp wel genoeg druk?

Als die niet hoog genoeg is dan pist de verstuiver ook, en slaat de motor slecht aan.

ontknoping

2keer zolang voorgloeien hielp op den duur ook niet meer.

Nogmaals gloeibougies weerstand gemeten,cil 5 weerstand oneindig

gloeibougie vervangen en probleem geheel weg.

gloeibougie heeft er 6000km over gedaan om van langzaam naar geheel kapot te gaan.

andrem 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.