C220D / 1995 / 250.000km
Auto lekt olie uit het differentieelhuis aan de ingang van de cardan-as. Heb nagekeken in m'n "Vraagbaak". Op een tekening kan ik afleiden dat het achterdeksel van het differentieelhuis eraf moet alvorens aan de afdichtingsring te komen.
Klopt dit ?
Is het niet voldoende de cardan-as los te halen en de ring er langs voor uit te halen en te vervangen ?
Indien hij dan toch open moet, welke onderdelen dan best mee vervangen ?
Bedankt voor de hulp.
Christian Lebegge
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de voorste kan je vervangen zonder het differentieel open te doen.enkel bij de steekassen moet je deze uitbouwen.je moet er wel opletten dat je de flens met twaalfkantmoer op exact dezelfde spanning aangetrokken wordt.veel succes
Mb Sterretje,
Heb geprobeerd de 12-kant moer proberen los te krijgen. Dit ging niet.
Na een ontwerp met sleutel en hefboom en veel voetkracht, geen beweging in te krijgen. Heb de borgingen uit de moer gehaald (2 inkepingen in de as waar de moer op draait). Probleem is ook dat de flexibele koppelingen van beide steekassen getorst worden tijdens het draaien aan de sleutel (voetrem aan). Dit vangt uiteraard de sleutelkracht gedeeltelijk op.
Hoeveel kracht mag je op de bout zetten ? Is 1 mankracht op een hefboom van 1 meter te veel of mag het nog meer zijn ?
Christian.
19 jaar
met een slagmoersleutel op perslucht is deze zo los.normaal gebruikt men een wrijvingsmeter die de Nm meet wanneer de flens begint te draaien. en deze waarde moet je ook krijgen na het aandraaien van de moer.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar