Mercedes-Benz 220: lucht in het sijsteem

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel

Hallo,gezien er vorig jaar alle slangetjes vernieuwd zijn,ontstaat er nu,nadat de motor uit is,lucht in het slangetje van de brandstoffilter naar de warmtewisselaar.Als ik de auto start is het weg.De garage zegt dat er altijd wel wat lucht in zit.Verder zie ik als ik de auto stationair laat draaien,dat het slangetje van de brandstoffilter naar de pomp,dat daar in de diesel ook af en toe lucht mee gevoerd wordt.Heb het ringetje in de filter al nagezien en in de schroef die boven in het filter gedraaid wordt heb ik uit voorzorg nu ook een afdchtingsringetje gedaan.Tot nu toe brand het epc lampje nog niet.Voor het slangetje naar de warmtewisselaar heb ik alvast een nieuwe besteld.Bij mijn weten hoort er geen lucht in het circuit te zitten of ontstaan,of geeft iets lucht toch niets zoals de garage zegt.Hun zeggen als er teveel lucht in zit geeft dat wel storing,maar ja dat weet ik ook wel.Wat denken jullie ervan ,gr,Henk.

mobiel

Geplaatst door mobiel (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 220? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Normaal is het gewoon luchtdicht, er hoort geen lucht in het brandstof systeem te komen.
Meestal inderdaad pakking lek, rubber ringetje kapot.

Cor

mart-vervoort (0) PRO, 17 jaar geleden

of de retoer leidingen lekken

mobiel (0), 17 jaar geleden

Nog bedankt voor jullie meedenken,heb dus nu beide slangetjes voor alle zekerheid maar vernieuwd,echter ook het nieuwe slangetje van de filter naar de warmtewisselaar,ongeveer 20 cm lang,trekt half vol lucht,als de motor ongeveer 5 minuten uit staat.Start je de auto weer trekt de lucht dus weg.Zoals ik al vertelde zijn vorig jaar alle leidingen vernieuwd,inclusief de retour leidingtjes.Ik blijf het een vreemde toestand vinden en heb geen idee nog waardoor er nog lucht in door ontstaat.Mischien iemand nog een idee,ik hoor het wel,gr,Henk.

bertjah (0) PRO, 17 jaar geleden

het kan zijn dat de warmtewisselaar zelf het probleem is, het wil nl nog wel eens voorkomen dat de warmtewisselaar enigzins kromtrekt en daardoor valse lucht gaat aanzuigen.

mobiel (0), 17 jaar geleden

Okee,zal hier ook nog eens naar kijken,bedankt voor je reaktie,gr,Henk

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 220 of stel zelf een nieuwe vraag.