Ik heb een Mercedes 200 CDI van 1998 in de werkplaats.
Een marter met een eetstoornis heeft de vacuumslangen en diverse electrokabels doorgebeten.
Een nieuwe ervaring voor mij.
Alles zo goed mogelijk gerepareerd, op een aansluiting na.
Op de kachelslang zit een sensor met een dikke blauwe en bruine kabel.
In de stekker verbinding gaat hij over in 2 dunne grijswitte kabels.
Wie weet de functie van deze sensor en waar zit hij op aangesloten.
Tips welkom.
Gerard.
P.S. Helpen z.g.n. marterverschrikkers?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=Gerard van Ingen]P.S. Helpen z.g.n. marterverschrikkers?[/quote]
Die helpen in ieder geval de verkoper. Wil je meer zekerheid dan dien je de onderzijde af te schermen met bijv. gaas.
Gr.
Je kunt ook een zgn. "wc-blok" onder de motorkap hangen. Daar (van de lucht) houden de marters niet van. Kwam ik vorige week tegen bioj een auto van een klant die een paar stukgevreten bougiekabels had gehad en dit op internet had gevonden.
Leuk Siem maar we hebben bij een Swift al 3 maal de bougiekabels vervangen waarbij 2 "wc-blokken" onder de motorkap waren bevestigd...........Wellicht hadden die dan het verkeerde geurtje? Deze "oplossing" is al enkele jaren bekend maar zet weinig tot geen zoden aan de dijk.
Gr.
Hoi Gerard
Bij deze auto is een standkachelset achteraf opgebouwd. De sensor p de kachelslang bij het schutbord is een temperatuursensor om de kachel af te schakelen. De draden bruin en wit aan de sensor doorverbinden, zodat deze ertussen zit en de standkachelcontroleren op werking.Succes Casper
Casper,
Te zien aan de gebruikte waterslangen lijkt het op inbouw achteraf.
Bedankt voor je tip.
Gerard.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar