Mercedes-Benz B-klasse: mercedes b klasse valt stil en niet meer te starten??

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 200CDI

Hallo iedereen,

Men moeder is zojuist stilgevallen met haar b-klasse..Hij viel uit alsof hij geen brandstof meer kreeg..en is niet meer te starten, en het start toerental is redelijk traag..
Er branden geen lampjes.
Wie weet hier meer over?
ik hoor het graag :)
alvast bedankt :)
mvg

emile1

Geplaatst door emile1 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz B-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

willy9 (0) PRO, 11 jaar geleden

laten uitlezen

emile1 (0), 11 jaar geleden

Hallo iedereen,

Heb hem gisteren laten uitlezen, en het blijkt de EGR klep te zijn..nu rijd de auto weer goed maar de egr klep is een bepaalde tijd blijven open staan, de auto is dan uitgevallen en de egr klep is dan in de geopende stand blijven staan en daardoor kon ik niet starten (vertelde de dealer me).Maar bij het doorstarten is de klep weer in de gesloten stand komen te staan, waardoor de auto weer is kunnen starten en nu nog altijd normaal rijd, totdat ie weer vast zit..Nu heeft hij de auto uitgelezen en zag dat er iets met de egr was, dan heeft hij met de computer gekeken (terwijl de auto draaide) of er geen vacuumlek te bespeuren was, en dat was niet het geval dus zei hij meteen egr klep is kapot. Kan dit? En hij zei me dat het heel moeilijk was om te vervangen en dat het 4u werk is minstens..maar ik zag zojuist op autodata dat het 0.60u werk is?? En mag je de EGR klep gewoon niet afdoppen? dat is toch veel beter anders gaat alles gaan aankoeken..(het zal er nu al niet te best meer uitzien denk ik, aangezien de wagen al 238.000km heeft :o. Of gaat dit foutcodes en dergelijke gaan veroorzaken? Maar wat ik niet snap is dat er niets van waarschuwingslampje is beginnen branden toen de auto is uitgevallen..
ik hoor het graag :)
Alvast bedankt.

emile1 (0), 11 jaar geleden

wie kan me hiermee helpen? En wie heeft dit ooit meegemaakt?
Alvast bedankt :)
mvg

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 11 jaar geleden

Ik vind het een raar verhaal. Ik heb al zat auto's gerepareerd waarvan de EGR-klep defect was en allemaal zijn ze rijdend binnen gekomen. Sommige sloegen zo nu en dan af, maar startten altijd weer.
De EGR kan je niet meer zomaar afdoppen, daar krijg je geheid foutcodes en noodloop mee.
Heb je een uitdraai van de fouten meegekregen?

emile1 (0), 11 jaar geleden

Hallo,
neen de garagist had het uitgelezen en zei onmiddelijk het is iets met de egr..en liet me de foutcode zien..maar er zaten er volgens mij meerdere in..maar hij zij dat dat het probleem was..en de auto is stilgevallen en was daarna moeilijk te starten maar heb hem wel aan de praat gekregen hoor en start en draait sindsdien nog altijd perfect, maar voor hoelang? men ma doet er alleen maar lange afstanden mee en heb dus geen zin dat ze me belt als ze 200 km verder in panne staat hoor..maar dat stilvallen kan dus echt degelijk wel aan de EGR klep liggen?
alvast bedankt :)!
mvg

emile1 (0), 11 jaar geleden

Hallo allemaal,
Ik heb zojuist de EGR klep zelf eruit gehaald omdat ik niet weet hoe ik het EGR huis zelf moet demonteren.. Het zwarte bakje bovenop de EGR-klep (huis) is dat de EGR-Koeler?
En ik dacht dat het overdreven verstopt zou zitten, maar toen ik de EGR klep demonteerde zag het er nog HEEL netjes uit vond ik :) Een heel fijn laagje ligt erop nog geen halve mm! en in het huis hetzelfde..moet ik dan alleen de klep vervangen (omdat deze een foutcode gaf..) of moet ik toch kijken hoe het inlaatspruitstuk eruit ziet? Maar hoe geraak ik aan het inlaatspruitstuk??
Maar het ventieltje in de EGR-klep zelf kun je heel moeilijk terug duwen? is dit normaal? Dit lijkt mij niet omdat dit normaal met vacuüm open gezogen word??
Ik hoor het graag :)
Alvast bedankt :)
mvg

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz B-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.