Mercedes-Benz Slk-Roadster: Monteren massapik op Mercedes SLK R170

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 230 kompressor

Hallo allemaal,

Ik heb een SLK R170 uit 1997. Probleemloze auto alleen gebruik ik de auto, behalve plezierritjes, niet zoveel. Om de accu bij de tijd te houden haal ik de auto vrijwel wekelijks te voorschijn voor een korte rit.
Nu speel ik met de gedachte om een massapik te laten monteren die de accu geheel kan loskoppelen zodat er geen stroom kan weglekken als ie stil in de garage staat. Bij mijn vorige Benz, een E320 uit 1993 werkte dit perfect. Zelfs na twee maanden stilstand geen startproblemen.
Nu lees ik op dit forum dat het loskoppelen van de accu bij de SLK soms tot problemen kan leiden (inleren gasklep, ramen etc.). Mijn vraag is natuurlijk of dit incidenten zijn of niet. Als het loskoppelen van de accu altijd tot problemen leidt dan zie ik natuurlijk van de massapik af. Heeft iemand hier uitsluitsel over?

Nick Martinez

Geplaatst door Nick Martinez (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz SLK-klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

pollythepolster (0), 13 jaar geleden

is het niet handiger om een druppellader aan te sluiten.

Hans4040 (310) PRO, 13 jaar geleden

Dat lijkt mij ook ja.....

Nick Martinez (0), 13 jaar geleden

Die had ik ook al verzonnen maar soms kom ik dagen niet in die garage. Een druppelaar betekent aktieve eletriciteit en dan ben ik altijd wat huiverig voor brandgevaar. Vandaar mijn vraag over de massapik die de hele auto en accu 'dood' legt.

Nick Martinez (0), 13 jaar geleden

Gebruik nu een druppelaar.

pollythepolster (0), 13 jaar geleden

zo zie je maar , met een druppellader en goede brandverzekering is er niets aan de hand :-)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz SLK-klasse of stel zelf een nieuwe vraag.