👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik heb (sinds kort) een Mercedes e240 (2001) op LPG. Wanneer de auto overschakelt op LPG valt na een korte afstand het vermogen weg, begint de auto te trillen en kun je eigenlijk niet meer verder rijden. De gasschakelaar (Landi) gaat piepen. Vervolgens schakelt de auto over naar benzine echter blijft trillen en geen vermogen leveren. Wanneer je de motor uitschakelt en vervolgens weer (direct) start kun je weer verder rijden waarbij meestal geen nieuwe storing volgt. Op snelheid merk je dat de auto soms inhoudt en trilt wanneer je gas wilt bijgeven. Dit merk je met name tussen de 2000 en 3000 toeren. Dit is echter niet altijd het geval, soms loopt hij prima.
Dit kan zowel met een koude als warme motor voorkomen.
Ik heb (op advies) een reiniger in de benzine toegevoegd en hiermee enige tijd gereden. Het probleem was hiermee niet verholpen
De garagehouder stuurt je vervolgens naar de LPG deskundige. Daar geweest en hij kan verder geen storingen ontdekken en geeft als advies de bobine uit te wisselen echter zegt een garagehouder dat er een nieuwe op zit (zag hij vanuit onder de brug). Vorig jaar zijn alle bougies vervangen.
Op benzine rijdt de auto verder prima echter zegt de gasboer dat hij ook op benzine inhoudt, alleen dat dit nagenoeg niet opvalt. Hij heeft wat afgesteld echter zonder resultaat.Is er iemand die dit herkent of mogelijk een richting weet aan te wijzen, want van de garage naar gasboer gestuurd worden en weer andersom is verre van prettig. Verder is het ook niet ongevaarlijk om op de snelweg of in een andere situatie de auto opnieuw te starten na de storing.
Bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voor mij klinkt het alsof het gas veel te arm staat. Zo arm dat een of meer cylinders niet meer ontbranden.
Zolang de motor op LPG draait kan de benzine-computer verder niet veel doen.
Deze schakelt wel de benzine-injector van die cylinder(s) uit, maar dat heeft pas effect als je weeer op benzine gaat rijden.
De storing kan er wel voor zorgen dat je dure katalysator vernield wordt, dus voorlopig maar even op benzine rijden.
Eerst zorgen da de boel goed loopt op benzine. Mengsel moet kloppen en ontsteking moet gewoon goed werken.
Mengsel problemen zijn vast te stellen door de zogenaamde "(Long Term) fuel trim" uit te lezen. Deze moet rond de 0% zitten.
Zijn er foutcodes uitgelezen? Zo ja, welke? Gaat de foutlamp branden/knipperen?
Vandaag laten uitlezen door de garage. Deze konden geen storingen uitlezen, althans er waren er geen opgeslagen in de computer. Ze hebben gelijk een viergastest gehouden. Volgens de monteur waren de waarden op bezine goed echter op gas was de co waarde te hoog (ik dacht 2.5%). Zo op het eerste gezicht leek het een probleem in het gascircuit te zijn en wordt ik vervolgens weer verwezen naar de gasboer. Dan maar weer een andere gaan bezoeken..
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar