Mercedes-Benz C-Klasse: Motor houd in en loopt niet echt soepel

Bouwjaar: 1997


Een vraag voor de echte kenners van de C220 D.
Motor loopt niet helemaal lekker. Lijkt te stotteren en licht in te houden bij rijden met lage toerentallen.
Ook als de motor stationair draait komt dit voor en de motor schommelt dan in toerental. Niet echt veel.. maar toch....
Klacht is trouwens niet altijd aanwezig.

Probleem voorgelegd aan de Benz dealer welke de auto aan die o zo beroemde kast heeft gehangen welke een storing naar voren bracht.

Om welke storing het hier ging is helaas niet door de dealer bevestigd. Computer is gereset wat helaas niet voor de oplossing heeft gezorgd.
Dealer heeft aangeboden om de brandstofleidingen te vervangen maar kon niet garanderen dat dit het probleem zou verhelpen.
Vandaar dat er niet gekozen is voor deze "oplossing".
Heb inmiddels al hier gelezen dat dit probleem de volgende oorzaken kon hebben;
Brandstofkoeler lekt lucht,
Leidingen lekken lucht,
Pomp in tank werkt niet goed,
Brandstofpomp zelf heeft revisie nodig,

Alvorens heel veel Euro aan de dealer kwijt te zijn graag eerst jullie advies.
Alvast bedankt hiervoor,
Mercdriver.

mercdriver

Geplaatst door mercdriver (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

izzi (0) PRO, 18 jaar geleden

het goedkoopste is om eerst de o-ringen op alle brandstofleidingen van de brandstofpomp te vervangen zodat je er zeker van bent dat er nergens lucht in het systeem komt.
de leidingen zijn trouwens veranderd de oude (met metalen clipjes op) en de nieuwe zijn plastieken klemmetjes.als er nieuwe leidingen op zitten kan je ook perfect zien of er luchtbellen in voorkomen .als na dit alles geen oplossing heeft geboden ben ik er vrij zeker van dat het in de roterende brandstofpomp gaat zitten.(zodat deze dan een revisie nodig heeft)
veel succes

ades (0), 18 jaar geleden

haal de accupolen een paar uur af mischien loopt ie dan beter
heb ik ook gedaan


Christian1698 (0), 18 jaar geleden

Heb dit ook gehad.
Nieuwe pakking tussen "brandstofkoeling" (=verwarming!!)en motorblok niet geholpen.
Nieuwe brandstofleiding tussen koeler en filter + tussen filter en pomp heeft het probleem opgelost. Makkelijk zelf te doen (+/- 15 minuten). Leidingen gaan vlot over de toonbank bij Mercedes voor zo'n 23 Euro per paar. Zijn voorgevormde doorschijnende leidingen in hard plastic. Passen perfect.

Veel geluk ermee.

Laat iets weten.


Christian.

erka (0) PRO, 18 jaar geleden

He Nick....

laat je niet meteen een nieuwe brandstof pomp aansmeren....
bij mijn "c" hebben ze ook de storing met de "kast" opgelost, koste 2200 euro maar het probleem was niet opgelost, WEL volgens de "kast" de vernieuwing van de brandstofpomp was dus niet de oplossing, volgens kenners gaan deze pompen niet zo snel kapot als men beweert...
in mijn "c" zijn meer zaken vernieuwd, alle O-ringen, de brandstofkoeler/verwarmer en en en....
wat was het ?

de "potmeter" die tussen gaspedaal en brandstofpomp zit,
dat ding met die zwarte boomerang aan de bovenkant, waarmee je handmatig gas kunt geven, dat ding was slecht....koste overigens bij de dealer 745 ex. btw

succes, laat je door de dealer niet met een kluitje het riet injagen !

groet

Roger

mercdriver (0), 18 jaar geleden

Jezus Roger,

het mag allemaal wat kosten. Ik heb me voorgenomen om eerst de tip van Christian en MB sterretje op te volgen. Als dat gedaan is en ik heb nog geen oplossing ga ik eens kijken naar die potmeter.
De nieuwe leidingen heb ik al besteld. Ze waren niet gelijk in huis maar ik zet ze van het weekend er even op om te kijken of dat verbetering brengt. ik vind het een fijne wagen maar ik ben na een jaar of anderhalf toch zeker al 2K ¤ aan reparaties kwijt. Ik weet niet of dat de bedoeling is.

Dat is waarschijnlijk het nadeel als je een auto koopt die 175K op de teller heeft.
Groetjes en bedankt voor de tips en ik laat jullie weten of ik het heb weten op te lossen.

Nick

mercdriver (0), 18 jaar geleden

Allereerst bedankt voor jullie tips.
Ze hebben geholpen.

Ik heb vandaag de plastic leiding tussen pomp en inspuiting vervangen (2 stuks).
In de oude leiding zag ik af en toe luchtbellen die best wel groot waren.
Het vervangen van deze leiding was de oplossing.
Kosten waren 19¤. Daar viel dus wel overheen te komen.
Auto rijd weer soepel en stottert niet meer bij stationair.
Leiding vervangen was zoals aangegeven door inderdaad een makkie.

Bedankt en groetjes,
Nick.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.