Heb een C220D van 1995 met volgend probleem :
Bij het stoppen van de motor, eindigt het laatste toerental met een "klop". Lijkt op iets dat tegen de bodemplaat slaat.
Heb hetvolgende reeds getest :
* Auto staat stil, remmen ingedrukt, in neutraal --> zelfde resultaat
* Auto staat stil, remmen ingedrukt, ontkoppeld --> zelfde resultaat
* Ophangingen van de uitlaat nagekeken --> in orde
* Voorste motorsteunen staan nog goed vast
* Achterste motorsteun eruit gehaald. Tussen het beweegbare deel van de steun (= rubber met stang erdoor)en het vaste deel (vast gebout aan de bodemplaat via steun), zit een zacht rubber. Dit is verstorven, deels weggerot door de olie (heb vroeger olielek gehad)
Bij normaal rijden, niets aan de hand.
Heeft iemand dit reeds voorgehad ? Kan dit de reden van de klop zijn bij stoppen (motorsteun die tegen de bodemplaat bonkt) ? Bij de start gebeurt het ook, echter in mindere mate.
Prijskaartje nieuwe steun ? Beter alle steunen meteen vervangen ?
Christian.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
meest voorkomend zijn het de hydrolagers of motorophangingsrubbers genaamd best beide vervangen en kostprijs is ongeveer 90 ¤ stuk.
MB Sterretje,
Heb om te beginnen achterste motorsteun met rubber besteld. (36 Euro)
Zal zien wat dit geeft.
Christian.
19 jaar
Achterste?kijk eerst naar de hydrolagers zoals MB al aangaf,als ze versleten[leeg]zijn zakken ze in en maken contact met de draagbalk.
Heren,
Heb de achterste vervangen (was reeds besteld...) Het schijnt nu opgelost te zijn. Uiteraard is het nog mogelijk dat de achterste stuk gaat door slechtwerkende voorsten.
Zal de tijd uitwijzen. Als de achterste nog eens uitslijt, vervang ik ze alle 3.
Bedankt.
Christian
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar