hallo, ik heb hier een wagen van een heel ouwe klant staan en weet geen raad meer. Is een 300CE '89, prima wagen, bij het starten slaat hij aan en valt dan te gelijk weer uit. Als ik gas geef dan blijft hij lopen, maar is moeilijk rijden, want het is een automaat. Overspanningsrelais heb ik vernieuwd met eentje met twee zekeringen van boven, ben benieuwd naar de reakties, alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit type is gevoelig voor vocht,bougies,kabels en verdelerkap checken.Nog niet goed dan koudstartventiel wisselen
Gerrit, kijk of de stappenmotor goed werkt, want daar riekt dit naar. Heb zelf poosje geleden ook zoiets meegemaakt, de stappenmotor kreeg op contact normaal spanning en tijdens starten ook, alleen als hij aansloeg dan kreeg de stapmotor te veel spanning, elk geval hij sloeg helemaal dicht. En daarom liep hij niet stationair, kijk als dit het geval is dan moet je de stekker eraf halen, van de stapmotor, dan loopt hij normaal. Bij mij was de overspanningsrelais stuk, maar ik las dat jij een nieuwe heb gemonteerd, veel succes.
Hoi Arnold, ik heb jouw advies gevolgd en ik moet eerlijk zeggen het heeft wel degelijk geholpen. Ik heb namelijk de bougies vervangen evenals de rotor en verdeelkap en de bougiekabels. Ze waren allang aan vervanging toe, hij start beter en pakt de gas ook goed, alleen de stationair is nog een probleem en de koudestart is niet helemaal OK. Wat Moh zegt ga ik morgenvroeg gelijk proberen, He jongens alvast bedankt.
Ik heb gisteren geprobeerd wat Moh zei, de stappenmotor controleren. En ja, warempel,normaal als ik de motor startte, sloeg hij aan en viel gelijk weer uit, nu heb ik de stekker van de stappenmotor eraf gehaald en na aanslaan blijft hij nu gewoon doorlopen. Alleen de koudestart wil niet. Ik heb ook nog eens een andere stappenmotor geprobeerd maar hij doet hetzelfde. Er blijkt dat de stappenmotor op contact normaal spanning krijgt en als de motor loopt dan krijgt hij te veel spanning, waardoor hij dichtslaat.Waar ligt dit aan? Alvast bedankt.
O,ja voor ik het vergeet,er zit in het midden op het collector een elektr.magn.ventiel. Is dit de koudestartventiel, hij is blauw van kleur en welke sensor bedient deze ventiel. Er zit nl. een blauwe temp.senor op het cilinderkop maar deze is voor de koelfan, heb ik mij laten vertellen. Ik werk meestal met japanse merken en dit is heel andere koek, Ik ben nu ook niet meer de jongste dus,Jongens help mij uit de brand.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar