Ik heb vandaag een mercedes 280 se binnengekregen die niet meer op benzine start en ook niet op benzine loopt na te zijn omgeschakeld van gas naar benzine. dit is tijdens het rijden na het horen van een knal ontstaan.
op gas start hij wel en blijft dan ook lopen loopt op gas echter ook niet goed.
Ik heb met dit brandstofsysteem helemaal geen ervaring. volgens de eigenaar is het een kjtronic systeem.
Ik heb het luchtfilter gedemonteerd en daaronder zit een groot verdeelhuis met allemaal leidingen eraan die naar een soort injectors gaan als ik het goed heb.
Er zitten 2 slangen op 1 aanvoer en 1 retour slang.
Als ik de aanvoer slang losmaak en ik start de auto komt hier benzine uit dus de pomp in de tank werkt.
nu heb ik een leiding op het verdeelhuis losgedraait die naar een injector liep en toen wederom gestart hier komt dan geen brandstof uit.
Is dit normaal?
IK kan ook niet zien hoe dit systeem aangestuurd word of hoe er bepaald wordt welke cilinder moet inspuiten.
Heeft iemand mischien informatie over de werking van dit systeem of een idee waar ik na zou kunnen kijken?
Alvast bedankt voor de hulp
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
K-jetronic spuit vol-continue in op alle cylinders tegelijk. Als die knal een backfire is geweest zal de stuwklep (die de hoeveelheid brandstof bepaalt) wel krom zijn.
Ik heb zelf geen ervaring met dit systeem maar onder het luchtfilterhuis schijnt een slang te zitten die er nog weleens af wil schieten bij een backfire bij deze motoren, dat geeft dezelfde klachten volgens mij.
schijf van luchtmeter krom (luchtfilter afhalen kijkt u er recht op )kan ook nog een leiding afgesprongen zijn ( langs onder dan eens kijken of er geen los is)
nieuwe schijf monteren 12 ( goed centreren ) indien krom -- want rechten geeft geen goed resultaat --en co% niet te arm afstellen nadien zowel op benzine en zeker op gas niet te arm zetten
Ten eerste badankt voor de reacties.
De stuwschijf zat klem in de opening.
Na deze los gemaakt te hebben en gereinigd er zat veel aanslag op heb ik deze weer terug geplaats en gekeken of hij niet weer klemde.
Klemde nu niet meer.
Motor gestart op benzine sloeg direct aan en loopt ook goed.
Alleen blijft hij stationair nu tussen de 1500 en 2000 toeren lopen.
Ik kab nergens een stationaire regelschroef vinden hoe kan ik het toerental omlaag krijgen?
achter stroomverdeler moet u een vrij grote schroef zien(voor schoeverdraaier) waarmede u de lucht toevoer (statieonair ) kan minderen(indraaien of vermeerderen ) verlagen of verhogen van toerental
zou even wachten met verdraaien van stationaire stelschroef. Als het stationair toerental voor de backfire goed was lijkt me dat er
ergens nog een luchtslang los zit of gescheurd is. mvg. Arie
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar