na vervangen koppakking raken de kleppen de zuiger heb de timing onder op ot staan en boven merkteken recht opstaan zo als gezegt word wat kan het probleem zijn?
Geplaatst door marco 318 (0) , lid sinds 8 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
kaleido 1 (945) PRO, 8 jaar geleden
De buitenste zuigers moeten boven instaan op bdp.
De kleppen van cilinder 1 dicht , compressie , het kan niet anders dan dat je de timing niet goed hebt staan.
marco 318 (0), 8 jaar geleden
bovenste merk punt boven aan staat cilinder 4 op tuimelen.
volgends het schema
kaleido 1 (945) PRO, 8 jaar geleden
Oke , maar staan dan ook de 1e en 4e cilinder boven ?
Kop gevlakt ? en hoeveel en de juiste dikte koppakking er op ?
Je weet zeker dat de kleppen de zuiger raken , koppakking is goed en er ligt niet een moertje of iets dergelijks op een zuiger.
marco 318 (0), 8 jaar geleden
ja kop is gevlakt en de 1ste en 4de cilinder staan boven in dat heb ik al gecontroleerd en hij draait eerst wel tot die bij cilinder 3 inlaat komy das eerst volgende dan gaat die vast zitten en als ik de andere ksnt op draai dan is dat inlaat 2de cilinder dat die vast gaat zitten
marco 318 (0), 8 jaar geleden
en heb er de juiste maat koppaking bij er is maar 1 maat volgend het revisie bedrijf
Punt (35) PRO, 8 jaar geleden
Marco ; uit jouw verhaal blijkt toch dat de timing niet goed staat.
Monteer het nokkenastandwiel zonder ketting en zie hoeveel tanden de nokkenas kan bewegen op het dode punt van 1 en 4.
Dit is meestal de ruimte tussen 3 tanden.
Rekeninghoudend met de slijtage van de ketting moet het streepje op de nokkenas nog VOOR het streepje staan van het lagerblokje.
Succes.