auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz 112 CDI 2003: Niet starten en stilvallen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 611.980, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 90

Startmotor gaat niet rond tijdens starten. Als het probleem zich voordoet, dan draait de koelventilator. Na contact weer uit en aan is probleem weer weg en start de motor. Ook tijdens het rijden valt de motor abrupt stil en gaat de koelventilator ook draaien. Na opnieuw starten of even wachten, start de motor weer. Er stond 1 foutcode in motor ECU , P1221 Cancommunicatie met ASR/ESP. Heb stekker van ABS ECU losgemaakt, er zat wat oxydatie. Heb deze schoongemaakt, maar daarna deed het probleem zich weer voor. Had geen tijd meer om uit te lezen of fout na het wissen terug kwam bij storing. Mss staat de fout er al langer in. Iemand een idee?

Geplaatst door

arjankempeneers (80)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo,

Welk type Vito gaat het om (W638/W639) ? Gezien het bouwjaar 2003 , zou het beide kunnen zijn. Is het een Vito met infrarood sleutel, of gewoon stalen sleutelbaard ?

Mvg Jan227

Jan227 30
badge

4 jaar

Een 638 met stalen sleutelbaard

Hallo, heeft de auto naderhand ingebouwd alarm/start onderbreker ? Is het een automaat ?

Als bovenstaande vragen met nee beantwoord kunnen worden, dan vermoed ik een probleem in het immobiliser systeem, bestaan uit sleuteltransponder,leesring, wsp box, ecu.

Dan is het zaak ten tijde van de storing in de live data de veroorzaker te traceren.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

4 jaar

Het is allemaal origineel. Is een handbak. Heb nu bij stilvallen of niet starten geen foutcode. Als ik het systeemrelais er uit haal, dan gaat ook de koelcel draaien en start niet. Ga eerst relais is vervangen. Probleem begint bij langer draaien van de motor, dus als de componenten warmer worden. Contacten van relais zijn ook behoorlijk ingebrand. Mocht het niet over zijn, dan ga ik er een voltmeter overheen zetten. Het is een af en toe storing.

Systeemrelais vervangen onder de bestuurdersstoel en probleem blijft weg.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.