Mercedes-Benz V-Klasse: niveau regeling

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 220 cdi

hallo
ik heb 3 weken geleden een v220 gekocht

bij thuiskomst heb ik op het knopje gedrukt van de hoogte
daarna was het gebeurd en bleef het lampje op het dashboard branden
als ik 12 volt op het motortje aansluit doet ie het wel
ben bij een mb expert geweest vandaag en hem uit laten lezen maar deze kon er verder ook niet veel wijzer van worden

ja en wat moet ik nu
zo nu en dan even 12 volt erop zetten zodat je toch wat rijcomfort hebt haha

ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem of eventueel wil nakijken voor redelijk , want ik ben niet van plan bakken geld over de balk te gooien want dan verkoop ik hem liever weer met verlies

pe1fon

Geplaatst door pe1fon (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz V-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

26 Reacties

bertjah (0) PRO, 17 jaar geleden

wat je kan doen is even uit laten lezen bij de dealer, vaak is of het ventiel, of de pomp kaduuk. ventiel is betaalbaar, pomp is zeer kostbaar. en wil je er helemaal van af zijn, de vering vervangen door normale staalvering. stukken goedkoper dan een nieuw pompje

pe1fon (0), 17 jaar geleden

bedankt voor je reactie
maar de motor zelf doet het wel als ik er 12 volt op zet
en ik heb bij de achteras een draad gemaakt die al eens met een kroonsteentje gemaakt was
maar toch bleef het lampje branden

wat kost zo,n ventiel ongeveer

pe1fon (0), 17 jaar geleden

kun je mij ook vertellen waar hij geplaatst zit albert (ventiel)

gr freek

Bril (0) PRO, 17 jaar geleden

Het ventiel zit op je pomp met 2 m5 boutjes er gaat 1 slang vanaf het keteltje naar het ventiel en er gaat 1 slang naar Links en 1 slang naar rechts er zitten 2draatjes per klep als je de stekkers los haald die naast de pomp zitten.De stekker met 4 draadjes kan je weerstand meten per klep Deze meet je over de bruine en de blauwe draad van 1 klep dan moet de weerstand ongeveer 26 Ohm zijn.Wat vaak gebeurt is dat 1 van de 2 kleppen stuk is deze kan je los vervangen maar ze worden vaak als set vervangen omdat ze haast niet los gaan (Roest en vuil)

MvrGr Dirk

pe1fon (0), 17 jaar geleden

hallo dirk

bedankt voor de reactie

ik weet nog dat het lampje zo nu en dan knipperde als je reed
dus zal er dan vast en zeker ook mee te maken hebben
maar als ik hier nieuwe opzet moet hij het dan doen of moet ie dan eerst ook gereset worden voordat ie er weer zin in krijgt

gr freek

pe1fon (0), 17 jaar geleden

heb gemeten en ze geven 25.8 ohm aan
dus dat moet ook goed zijn dan
misschien het releas niet goed functioneert
verder kan er weinig zijn zou je zeggen

gr

Bril (0) PRO, 17 jaar geleden

Het relais word gestuurd via het module van de enr(nivea regeling)het af en toe knipperen van het lampje heeft er mee te maken.Als je de auto uitleest kom je er vaak wel achter wat het kan zijn.Dit systeem kan soms ook blokeren met werken als er opgeslagen storingen in zitten en als het lampje brand zit er vaak een actueele storing in en die moet je eerst oplossen.Wat je nu nog kan doen is kijken of die twee hoogte regel sensoren goed vast zitten op je achterbrug links + rechts en of die 2 stokjes ook goed op hun plaats zitten en of die 2 slangentje ook niet lekken wat als er ergens een lekje zit geeft het module een looptijdsfout aan Dat wil zeggen dat de pomp te warm geweest is +/_140 gr Maar wat je ook nog even kan bekijken zitten alle zekeringen wel op de goede plaats dit word heel vaak verkeerd terug geplaats na de zekering controle.Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen
MvrGr Dirk.

pe1fon (0), 17 jaar geleden

oke dirk ik zal dat dan ook nog even checken
even met de bloemenspuit er omheen

ik weet wel als ik het relais zelf in werking stel dan doet ie het wel
heb ook het boekje erbij gehad waar de zekeringen horen te zitten
en bij het eruit halen heb ik alles genoteerd waar de zekeringen zaten
de twee stokjes zitten ook goed vast naar mijn idee en 2 centimeter onder het stokje op de achterbrug zit een soort van aanslag

ik zal nu nog even met de bloemenspuit proberen

Bril (0) PRO, 17 jaar geleden

Je kan het relais ook vervangen of omwisselen voor een zelfde relais (wel goed kijken of het relais de zelfde nummers heeft)
Dirk

pe1fon (0), 17 jaar geleden

ik heb alles zo goed mogelijk gecheckt
alleen het relais nog
waar kan ik zo,n gelijke relais vinden want een nieuwe is aardig duur en als het niks geeft dan wordt het nog duur

weet je misschien ook toevallig wanneer ik er nieuwe verstuivers inzet , hem ook ontluchten moet . want hij nagelt steeds nu
wanneer ik de leiding even los gedraaid heb van de verstuiver en weer vast draai onder het lopen dan loopt ie mooi
maar wanneer ik een keer gas geef staat ie weer te nagelen als een trekker

Bril (0) PRO, 17 jaar geleden

Het brandstof systeem ontlucht zig zelf en als de motor bij laag toerental goed loopt en bij verhoogd toerental niet kan dat gebrek aan brandstof zijn of een gebrek aan lucht of een verstuiver die niet goed mee werkt dat zal je dus uit moeten zoeken wat de fout is.Wat de enr betreft je kan kijken of je een relais niet even uit een andere auto kan lenen het relais zit onder de bestuurders stoel volg de draad van de 30 amp zekering van de enr en je vind het relais van zelf.Maar besef wel dat het module van de enr het relais aan moet sturen als dat module niet stuurd zal je pomp nooit inslaan
MvrGr Dirk

pe1fon (0), 17 jaar geleden

hij loopt stationair als een tractor
hij wil wel goed optrekken maar tot 4500 toeren
maar uit stilstand reageert hij zeer laat omdat ie zo dieselt

pe1fon (0), 17 jaar geleden

en

Bril (0) PRO, 17 jaar geleden

Het enr module zit rechts achterin de auto achter bij het rechter achterlicht

pe1fon (0), 17 jaar geleden

oke zal ik daar ook even naar kijken , je weet het maar nooit natuurlijk

pe1fon (0), 17 jaar geleden

mhmmhmhm

pe1fon (0), 17 jaar geleden

na

pe1fon (0), 17 jaar geleden

bhhjk

pe1fon (0), 17 jaar geleden

[quote=p

pe1fon (0), 17 jaar geleden

[quot

pe1fon (0), 17 jaar geleden

[quote=pe

pe1fon (0), 17 jaar geleden

[quote=p

pe1fon (0), 17 jaar geleden

k

pe1fon (0), 17 jaar geleden

[quote=Bri

pe1fon (0), 17 jaar geleden

l

pe1fon (0), 17 jaar geleden

[qu

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz V-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.