Mercedes-Benz Vito: Noodloop vito

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel

Ik heb hier een vito die continu in de noodloop is, draait niet meer dan 3000 toeren.
Hij is uitgelezen met mercedes diagnose apparatuur, maar er zitten geen foutcode`s in!
Wat ik al heb gedaan: Uitlaat vanaf de turbo los gehaald,brandstoffilter vervangen, luchtfilter vervangen,remlichtschakelaar vervangen,koppeling schakelaar vervangen, turboslangen gecontroleerd, vacuumslangen gecontroleerd!
Iemand nog ideeen?
Grt Frans

franzie

Geplaatst door franzie (0) PRO , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

ATR Transmissies (0) PRO, 10 jaar geleden

Waar heb je de auto laten uitlezen ? en met welke Mercedes diagnose apparatuur ?

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden

Bij noodloop moet er een foutcode zijn. Dus laat de auto eens uitlezen met juiste apparatuur of zoek iemand die er wel mee om kan gaan.

franzie (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik heb te horen gekregen dat de software aangepast is omdat het roetfilter leeggehaald is, waarschijnlijk zijn somige systemen platgelegd en dat daarom er geen foutcodes uitkomen! Ik ga nu eerst de egr eruithalen en schoonmaken, is er een methode om de egr klep te testen!!

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden

Dat kan idd een reden zijn. Wat is de reden dat het roetfilter verwijderd is en zelfs weggeschreven?

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden

EGR is te controleren door deze aan te sturen.

franzie (0) PRO, 10 jaar geleden

Roetfilter is leeggehaald omdat deze verstopt was, software is aan gepast voor de eventuele foutcode`s die konden optreden!
Heb in middels egr schoongemaakt, heeft niet geholpen!
Heb toen er een andere egr ingezet, maar geen resultaat!
Egr aan sturen, kan je uitleggen wat te doen!

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden

Middels een goede testkast kun je de EGR-klep aansturen. Je kan dan aan de meetwaarde van de lmm zien of de EGR-klep nog beweegt.

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Sommige programma's die tuners gebruiken om het roetfilter weg te schrijven hakken erg met de botte bijl.
Er worden niet specifieke fouten uitgeschakeld, maar gewoon ALLE fouten. En dan heb je een probleem zoals nu.

Misschien eerst weer eens met de originele software proberen en dan de foutcode op het roetfilter maar even voor lief nemen?
Of proberen of je een foutcode kunt genereren. B.v. door het loshalen van een sensor zoals de luchtmassa meter of de koelvloeistof temperatuur.

franzie (0) PRO, 10 jaar geleden

Dank voor het meedenken, auto is even aan de kant gezet, ga er binnenkort weer mee aan de gang!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.