Hallo
Heb morgen een mercedes w212 350 cdi V6 er is olie lek achterkant motor tussen automaatversneling
Boven kant motor is droog zo te zien.
Is zwart van kleur is motor olie
Heeft 150dkm denk aan krukaskeerring
Of is er tussen V blok boven ergens iets met olie leiding of iets anders
Niet dat ik voor niets de automaat gaat demonteren
Geplaatst door gert3659 , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz E-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz E-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
PeterK011, 2 weken geleden
Bij de OM 642 / V6 motor is een lekke oliekoeler vaak de oorzaak. Deze ligt bovenop de motor . Is steeds moeilijk te zien waar de olie vandaan komt maar loopt achteraan naar beneden. Om deze koeler te verwijderen dient ook de turbo en inlaatcollectoren verwijderd te worden.
Wat is jou mening om eerst te beginnen of een test te doen - gert3659, 2 weken geleden
gert3659, 2 weken geleden
Dan moet er een openging zijn boven de vliegwiel dat het olie achterkant vliegwiel naar beneden komt - gert3659, 2 weken geleden
PeterK011, 2 weken geleden
Vrees dat je zonder demonteren weinig kan zien. Mss eens proberen te kijken ofdat er geen olie boven op het V-blok staat . Turbo verwijderen valt nog mee , mss zie je dan al meer ? Zeker alle dichtingen vernieuwen ook bij het terug monteren. Bij het eventueel demonteren van de inlaatcollector controleer dan ook ofdat alle klepjes nog goed zijn. Deze hebben ook dikwijls nogal veel speling. Geloof dat als men bij de MB-garage de koeler vervangt meteen nieuwe collector gestoken wordt. Grote en dure klus daar.
harry4203 PRO, 2 weken geleden
Zoals peter ook al omschrijft, oliekoeler in de v tussen de koppen lek.
gert3659, 2 weken geleden
Heb de olie kloer los wat een soep zeg
Zou ik de dichtingen van de koeler of samen met de koeller vervangen
De in bus bout van 8 onder de koeler zou die ook lekken want is goed vast
PeterK011, 2 weken geleden
Ik zou de koeler ook vervangen , zo vermijd je dubbel werk. Want als je het nog eens moet opendoen... Die inbusbout zal wel het probleem niet zijn denk ik , Daar zit waarschijnlijk een alu-dichting op denk ik .
Maar als ik de dichtingen van de koeler kijk zijn die goed dik en mals - gert3659, 2 weken geleden
gert3659, 1 week geleden
Olie koeler is gemaakt