Mercedes-Benz v klasse: onderhoudscomputer

Bouwjaar: 1999

hallo,
is het mogelijk een onderhoudscomputer uit te schakelen zodat ik niet meer verplicht ben om naar een mercedes garage te gaan.
Ik zou dit willen doen omdat ik me bedrogen voel door de officiele dealers vermits ik de dichtingen van de injectoren (alleen de dichtingen, niet de injectors zelf) moest laten vervangen en ze hebben me daar meer dan 1700 euro voor laten betalen.Vorig jaar had ik ook een sensor stuk van de abs en hebben ze me de voorste en achterste schijven en blokken vervangen (1250 euro) . Een ander probleem dat ik heb is dat als ik mijn grootlichten aan doe mijn dimlicht aan de rechterkant dooft. Mijn derde probleem is dat mijn lampjes van de abs en asr soms gaan branden. Kan dat een sensorprobleem zijn en kan ik deze zelf uitmeten en vervangen? Ge merkt het,het is een probleemauto die me nu al genoeg gekost heeft.

thanks.luc.

lovato6648

Geplaatst door lovato6648 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz V-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

biker1273 (0), 19 jaar geleden

-De onderhoudscomputer (assyst) kun je zelf NIET uitzetten, dit kan de dealer WEL via hun diagnoze apparatuur.
-Wat je wel kunt doen is de indicatie van onderhoud ZELF resetten, staat in het instructieboekje.
-Wat betreft de fakturen, kun je zo niet via een paar woorden op juistheid controleren, een Mercedes dealer hoort voor alle reparaties richttijden te hanteren, en voor remmen zijn vaste prijzen.
-Grootlicht probleem, dit kan heel goed in het combiinstrument zitten (handels aan het stuur). Als je wat rommelt aan je groot/dimlicht handel blijft hij dan soms wel branden? (laat iemand anders even goed kijken)
-ABS/ASR lampjes! deze gaan toch niet aan als je iets te veel gas geeft in de bocht ofzo, dit hoort n.l. zo.
Als dit niet zo is, zul je toch de wagen naar de garage moeten brengen om het ABS/ASR uit te laten lezen.
Je kunt de sensoren alleen met een scoop uitlezen!
Suc6 Ab

lovato6648 (0), 19 jaar geleden

HET GROOTLICHTPROBLEEM LAG BIJ DE SCHAKELAAR VAN DE VOORSTE MISTLAMPEN;DIE GAVEN EEN KOERTSLUITING.
WAT DIE FACTUUR BETREFT IS HET DAN ZO DAT ZE EEN DOOR MERCEDES VOOROP GESTELD BEDRAG MOETEN AANREKENEN OF MOGEN ZE GEWOON HET AANTAL UREN TELLEN DAT ZE AAN DE AUTO GEWERKT HEBBEN?
HET LAMPJE VAN DE AIRBAG BLIJFT OOK BRANDEN NADAT IK HET FICHEKE HEB MOETEN LOSMAKEN OM DE KACHELMOTOR TE VERVANGEN. MOET IK DAT LAMPJE OOK BIJ DE DEALER LATEN RESETTEN? ENIGE GEDACHT VAN DE KOSTPRIJS HIERVAN?

LUC.

biker1273 (0), 19 jaar geleden

Er staan richt-tijden voor de meeste reparaties,dit houd in dat voor elke handeling een bepaalde tijd staat, als voorbeeld remblokken vervangen.(tijden kloppen niet hoor alleen even als voorbeeld)
De-en montage wiel 10 min.
Remblokken vervangen 15 min.
(eventueel) Gangbaar maken remzadels 20 min.
Zo krijg je dus een factuur waarop staat de werkzaamheden (zie boven)
en de onderdelen, remblokken.
Ook kan er nog millieu toeslag en kleinmateriaal op de faktuur staan.
Voor vervangen van remmen en een beurt en zijn gewoon vaste prijzen die zijn vaak met een code waar dan gelijk een totaal prijs voor staat.

Het resetten van je Airbag, als het alleen resetten is ongeveer 15 min en kosten diagnoseapparatuur.

Maar waarom het je iets losgenomen om de aanjager te vervangen, daar kun je zo bij, defroster rooster links er uit en dan via de onderkant draai je hem er zo uit!!
Ik weet niet wat een FICHEKE is ????

lovato6648 (0), 19 jaar geleden

hallo eb,

een ficheke is een stekker. Ik moest een deel stekkers losmaken om de aanjager eruit te kunnen halen.

luc

biker1273 (0), 19 jaar geleden

Ok Luc, bedankt voor het vertalen.
Ik hoop dat je problemen zijn opgelost.
Groeten Ab

lovato6648 (0), 19 jaar geleden

hallo, het probleem met het airbaglampje is opgelost. Het abs-asr probleem is gelokaliseerd nml. de sensor rechtsvoor en linksachter geven een omwentelingssnelheid van over de 175 km/uur en dat terwijl de wagen stilstaat. Dus waarschijnlijk zijn deze sensoren stuk.

groetjes.luc.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz V-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.