close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz Vito 1999: Op de remmen bank neemt remkracht achter langzaam af

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.3 TD

Op de remmenbank zakt pedaal langzaam weg met draaiende motor ( verliest remkracht achter)

Met stilstaande motor zakt pedaal langzaam weg. ( hoort hard te zijn )

zit geen lucht meer in !!!

moet ik dit zoeken in de hoofd rem cilinder ??

Geplaatst door

Bierke (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat kan, maar het kan ook een lekkage zijn, controleer na 10 keer trappen even of het niveau in het tankje niet zakt.
Als de motor niet draait, is het pendaal dan wel hard? zakt hij dan niet?

Het kan natuurlijk een inwendige lekkage zijn in de hr-cylinder maar deze kan bv ook lekken in de richting van de rembekrachtiger, en dat kun je ook niet zien.

p.s. bij draaiende motor zakt het pendaal altijd een beetje, maar mag niet extreem zijn.

Dank je peter. we gaan er maandag mee aan de gang. laat je wel weten of het gelukt is.

gr Bierke

Bierke 0

9 jaar

hoi peter, zoals het nu lijkt moet de abs worden ontlucht maar we gaan deze verwijderen, en andere hoofdremcilinder plaatsen.
mag voor een auto van 1999.

toch bedankt voor de informatie

groet bierke

Bierke 0

9 jaar

Is dat niet wat omslachtig?
Gewoon even goed (laten) ontluchten met een ontluchtings apparaat en meteen de remvloeistof geheel vervangen.
Dan ben je als het goed is ook van het probleem af.
Ik zou niet zomaar veiligheidssystemen van een auto af slopen, ook al is het toegestaan.

je hebt gelijk, er zitten nu nieuwe remblokken op, nieuwe leidingen, maar mb groningen verteld dat ontluchten niet nodig is, dus het blijft verwarrend.
wachten nog even op een telefoontje van MB Veendam. maar als we nog een keer gaan ontluchten moet dat dan met draaiende motor( i.v.m.) de abs pomp.

hoe het ook afloopt je hoort van me.

groet Bierke

Bierke 0

9 jaar

Nee, ontluchten hoeft niet met draaiende motor.
Bijna iedere universele garagist heeft een rem ontlucht apparaat waarmee ongeveer 2 bar druk op het remreservoir gezet wordt.
Deze garagist draait vervolgens afwisselend voor en achter de nippels los en laat de vloeistof ook enige tijd door het systeem stromen om zodoende alle oude remvloeistof te verwijderen en ook meteen alle lucht die in het systeem zit.
Het is een klusje van een kwartier en kost hooguit een paar tientjes, daar kun je zelf niet voor gaan tobben.
Dat een remsysteem niet ontlucht dient te worden vind ik een hele gevaarlijke opmerking!
Een klein belletje lucht veroorzaakt al gevaarlijke situaties, als het systeem open is geweest dient er ALTIJD ontlucht te worden!

de auto gaat morgen m=naar Mercedes daar wordt de abs ontlucht, en dan hopen dat het klaar is
toch heel erg bedankt

groet bierke

Bierke 0

9 jaar

gelukt?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.