Bij mijn oude Benz 280S uit 1983 lekte de achterste krukaskeerring heel erg.
Bij de dealer een nieuwe keerring gehaald (is een soort van vierkant koord).
Na veel werk, waaronder het verwijderen van de uitlaat, versnellingsbak en diverse steunen eindelijk bij de achterzijde van de motor gekomen.
Wat blijkt is dat de motor er uit moest en de onderzijde van het blok er af ander kan de oude keerring niet verwijderd en de nieuwe niet geplaatst worden.
Zo gezegd zo gedaan, alle lagerkappen los en netjes gemerkt, keerring vervangen en alles weer gemonteerd.
Vandaag getracht om de motor te starten maar alles staat "vast"
Via een sleutel 27 op de krukaspoelie te zetten en hiermee de motor te draaien liep op een fiasco uit.
Alleen wanneer er een pijp van 2 meter gebruikt word op sleutel 27 krijg ik de motor gedraaid.
De startmotor is niet sterk genoeg om hem te draaien.
Wij weet wat er mis gegaan zou kunnen zijn met het vervangen.
Nu na een hoop kosten (huur garage plus materiaalben ik zo'n beetje ten einde raad.
Wie weet raad om deze oude Benz weer goed lopend te krijgen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het koord heb ik op advies van de dealer na het plaatsen afgesneden tot +/- 1 mm boven de rand zodat het netjes opelkaar afsluit na montage van de onderzijde van het blok.
Ik ben nu op zoek naar een plek bij ons in de buurt waar ik de motor weer kan uitbouwen en stap voor stap de lagerkappen kan "lossen" en kijken of het na het "lossen" van de kappen wel wil draaien.
Het koord heb ik op advies van de dealer na het plaatsen afgesneden tot +/- 1 mm boven de rand zodat het netjes opelkaar afsluit na montage van de onderzijde van het blok.
Ik ben nu op zoek naar een plek bij ons in de buurt waar ik de motor weer kan uitbouwen en stap voor stap de lagerkappen kan "lossen" en kijken of het na het "lossen" van de kappen wel wil draaien.
Het koord heb ik op advies van de dealer na het plaatsen afgesneden tot +/- 1 mm boven de rand zodat het netjes opelkaar afsluit na montage van de onderzijde van het blok.
Ik ben nu op zoek naar een plek bij ons in de buurt waar ik de motor weer kan uitbouwen en stap voor stap de lagerkappen kan "lossen" en kijken of het na het "lossen" van de kappen wel wil draaien.
21 jaar
Het koord heb ik op advies van de dealer na het plaatsen afgesneden tot +/- 1 mm boven de rand zodat het netjes opelkaar afsluit na montage van de onderzijde van het blok.
Ik ben nu op zoek naar een plek bij ons in de buurt waar ik de motor weer kan uitbouwen en stap voor stap de lagerkappen kan "lossen" en kijken of het na het "lossen" van de kappen wel wil draaien.
21 jaar
Het koord heb ik op advies van de dealer na het plaatsen afgesneden tot +/- 1 mm boven de rand zodat het netjes opelkaar afsluit na montage van de onderzijde van het blok.
Ik ben nu op zoek naar een plek bij ons in de buurt waar ik de motor weer kan uitbouwen en stap voor stap de lagerkappen kan "lossen" en kijken of het na het "lossen" van de kappen wel wil draaien.
21 jaar
Het koord heb ik op advies van de dealer na het plaatsen afgesneden tot +/- 1 mm boven de rand zodat het netjes opelkaar afsluit na montage van de onderzijde van het blok.
Ik ben nu op zoek naar een plek bij ons in de buurt waar ik de motor weer kan uitbouwen en stap voor stap de lagerkappen kan "lossen" en kijken of het na het "lossen" van de kappen wel wil draaien.
21 jaar
hoe is het afgelopen heeft Ual een oorzaak gevonden
of nog niet aan begonnen????????????????/
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar