auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz 210 cdi: rekbouten verstuivers

Bouwjaar: 2000

volgens zeggen moeten de nieuwe bouten van de verstuivers vastgezet worden met 9nm +90 graden; is dit correct?
ik heb de indruk dat dit erg weinig is en na starten zie ik belletjes, wie weet wat?

Geplaatst door

WOOLDRIKVANMILTENBURG (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik kan de 210 cdi niet vinden wel een 208 of 211 cdi anders heb ik hier alleen een 210 TD staan. Hiervan is het aanhaalmoment 7 Nm en 180 graden.

RoelV 0
badge

20 jaar

Het aanhaalmoment is 7Nm+90 graden.
De belletjes worden veroorzaakt door een lekkend branderplaatje
Zorg dat het verstuiver gat in de cilinderkop goed schoon is vooral het aanlegvlak van het branderplaatje.

Robk10136 0
badge

20 jaar

ik draai ze 1 kg en 90 graden ,je moet het branderplaatje vervangen en ook de schacht reinigen ,wat ook voorkomt is dat de verstuiverneus ingebrand is ,u moet ook de schroefdraad waar het rekboutje inkomt goed reinigen met een schroefdraadtap,als deze vol vuil zit dan trekt het boutje te vroeg vast versta je.
veel succes

izzi 0
badge

20 jaar

jongens 210 slaat op type, 210 is een m.b. -e, gemaakt vanaf 1995 tot 2002, daarna nieuw type; de 211.
ik heb de schachten zuiver gemaakt, nieuwe brandplaatjes en bouten, de schroefdraad van de rekbouten schoongemaakt, de verstuivers ingevet etc.

dus na dit alles is het nog niet in orde,dan zou ik de verstuiverneus eens controleren zoals ik al gezegd had.

izzi 0
badge

20 jaar

DE AUTO RIJDT EN LEKT (NOG) NIET; BEDANKT VOOR DE REACTIES!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.