auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz C 220 D: schokkende motor

Bouwjaar: 1994

hallo lotgenoten...

Ik dacht dat we met Mercedes toch wel een goeie en betrouwbare auto onder ons kontje hadden....nou :-)

Maar goed mijn probleem.

Ik heb een C 220 D van 94, 195.000 km op de teller, een automaat.
toen ik hem kreeg werd mij verteld dat de brandstoffilter vervangen moest worden, de motor schokte af en toe ( net iets meer dan "inhouden" ) het voelde aan alsof de motor ff stopviel.

Ik heb een wegenwacht bij gehaald om het filter te laten vervangen...vond dit wel een goed idee om dit door een ervaren monteur te laten doen :-)
Maar goed, filter vervangen, gaan rijden en had het idee dat het inderdaad weg was, maar ja helaas.
na een tijdje begon het weer....dus naar Mercedes garage.
deze lazen de computer uit, heel wat storingen, bleek de brandstofpomp de boosdoener te zijn, aldus de computer.

na wat hartkrampen bij mij ( prijs brandstofpomp ) besloten deze dan maar te laten vervangen, tenslotte moeten ze in de garage weten waar ze over spreken, toch ?

na het vervangen van de pomp, even geen probleem, tot 5 km ongeveer. toen weer schokken....
als men de naar de leidingen kijkt van af de filter ziet men regelmatig behoorlijk wat luchtbellen voorbij komen, alle o-ringen rond de brandstoffilter zijn vervangen.

Omdat het probleem er nog steeds is heb ik het idee dat de oude brandstof pomp niet eens kapot is....maar het probleem gewoon ergens anders ligt...wie kan me iets vertellen ?

alvast bedankt

Geplaatst door

erka (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

meestal ergens een O ring die niet afsluit.wij vervangen altijd eerst de plastieken mazoutleidingen naar het filter en de pomp. help dit niet dan pas demonteren wij de injectiepomp.wat ook voorkomt is het brandstofverwarmingselement dat defect is dan krijg je ook luchtbellen.

izzi 0
badge

20 jaar

Controleer de werking van de kettingspanner bij de dealer, dat zou weleens de oorzaak kunnen zijn.

Ylias 0

20 jaar

Hola Roger,

Is het probleem al verholpen?
Ik hoor het wel!

groeten,

Kamal

AudiS8 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.