Hallo,
Ik heb een SLK 230 Kompressor uit 1999, is nu 2 jaar in mijn bezit. Afgelopen tijd merk ik dat ik niet harder dan 170 kom en dat het ENORM lang duurt voordat de 170 is gehaald.
Zelf denk ik dat het mischien de luchtmassameter is, maar aangezien dit onderdeel toch weel 250-600 eu (afhankelijk van het model) kan kosten wil toch wat extra informatie.
Zijn er nog meer redenen waarom hij de top niet meer haalt? Motor loopt opzich goed. Alleen er zit gewoon geen puf meer in. Bij 140km/h zit ik op 4000-4500 rpm en dat wil niet omhoog.
Als ik nog belangrijke informatie ben vergeten hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan van alles zijn, van een lucht lekje (gescheurde slang), via defecte sensor tot aan een versleten motor, remmen die vast staan of een uitlaat die dicht zit.
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.
Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.
Hoe oud zijn de bougies (in kilometers)? En het brandstoffilter?
Onlangs een keer de benzinetank volledig leeg gereden?
Nou hij staat momenteel bij de MB dealer,
Werd net gebeld voor de diagnose en daar werd je niet blij van,
1) Lekke uitlaat bij de achterpot
2) Magneetklep kapot
3) Cilinder uitval 1,2,3,4 (Hoop dat dit computer gestuurd is en dat het euvel kleiner is)
4) Fout in de luchtklep (precies konden ze nog niet zeggen)
Ze gaan nu nog 2 uur kijken voor de preciese diagnose en prijs opgave.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz SLK-klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar