auto kwam bij ons omdat hij niet wou starten
injector lekte ''teer'' dus:
3 verstuivers vervangen
opvoerpomp vervangen
hogedrukpomp laten testen (bij stokking gouda)
drukregelaar vervangen
brandstoffilter vervangen
systeem ontlucht (meerdere malen)
foutcode: P1190 brandstofdruk regelklep
P1187 raildrukcontrole
foutcode p1190 kan niet gewist worden!
draad gemaakt van cpu naar drukregelaar geen verandering.
druk in het systeem wordt geregeld.
raildruk gaat tot 97bar met gebruik van remmenreiniger bij 97 bar gaat de regelklep werken en regelt de druk naar beneden.
injectoren worden ook aangestuurd.
maar hij wil niet aanslaan
heeft iemand een ander idee
Vriendelijke groet G. van Kampen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik neem aan dat er ook een lektest is gedaan op verstuivers
97 bar is lang niet genoeg om hem aan te laten slaan..
Dit kan van allerlei oorzaken hebben, maar dat zul je wel weten..
Loopt de motor op remmenreiniger? Anders timing ok?
Ik neem aan dat het geen transponder/alarmstoring is toch?
Controleer de o ring op de raildruksensor eens goed, 97 bar raildruk is veel te weinig hier start hij niet op
ja de motor loopt op de remmenreiniger en ook alleen op de remmenreiniger
dan slaat hij daarna ook gelijk weer af.
we hebben nu de cpu ingepakt en verstuurd naar actronics (controle is gratis)
nogmaals dank
97 bar is veel te weinig. Er moet minimaal 200bar zijn om aan te kunnen slaan. Ik zou toch beginnen met een lektest van de verstuivers zoals al eerder gezegd.
Zoals hierboven reeds vermeld , gaat niet starten bij 97 bar . De injektoren worden pas aangestuurd vanaf ongeveer 125 bar en als hij in gang is is de min raildruk stationair ongeveer 250 bar . Kontroleer het lekverlies van de injektoren en de raildrukregelaar ( reeds vervangen ? ) . U schrijft dat er drie injektoren vervangen zijn (hopelijk door nieuwe ) . suc 6
ik heb vandaag de cpu teruggekregen en is kapot niet te repareren
contact verbrand inwendig (cpu kost 1308.41 euro)
dusss meneer zal niet erg blij zijn
gelukkig weten we wel wat er nu is
Oorzaak van de lage raildruk kan een kapotte raildrukregelaar zijn, als deze maar een haarscheurtje hebben slaat de auto nooit aan. Verschillende malen gehad. Is een reparatie van 10 minuten en een 90 eurocent geloof ik...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar