Mercedes-Benz E-Klasse: startmotor gaat niet rond

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Motorcode: benzine

heb hier een e 200 benzine 2010 w212 met voor wat schade, airbag eruit.

auto gaat wel op contact, maar start niet. (starter gaat niet rond en klikt ook niet)
auto heeft voldoende stroom,

kan met brainbee niet in in de auto komen, met delphi wel, zitten wel fouten in, mbt tot b.v. airbag/gordelspanner/koplamp defect, maar verder niks. ook niet in de immobilizer

dikke plus op startmotor heeft stroom, maar startmotorrelais op de startmotor word niet aangestuurd,
iemand een idee, of heeft iemand een schema, of weet of er nog een relais voor het startrelais zit?

ik hoor het wel.

gr. bram

bvdw

Geplaatst door bvdw PRO , lid sinds 16 jaar geleden

10 Reacties

JagerAutomotive.nl PRO, 10 jaar geleden

Is het geen beveiliging die geactiveerd is doordat de airbags eruit zijn? Kan je geen istwerte bekijken?

bvdw PRO, 10 jaar geleden

alleen airbag is uit, en de actieve motorkap is uit, maar is weer teruggedrukt. staat in de handleiding hoe dit moet, maar er staat in het mb boekje, dat je ook met actieve motorkap naar de dealer kunt rijden, dus daar licht het niet aan.
een beveiliging is niet bekend, heb 2 dealers gebeld hierover.

wat is istwerte?

gr. bram.

JagerAutomotive.nl PRO, 10 jaar geleden

Istwerte zijn de meetwaardes van e sensoren en actuatoren. Wordt de sleutel wel gewoon herkend?

bvdw PRO, 10 jaar geleden

auto gaat wel op contact, bij uitlezen geen foutmelding op immobilizer,
heb de accu de hele nacht geladen.
ga morgen verder zoeken.

gr. bram.

JagerAutomotive.nl PRO, 10 jaar geleden

Als je alles vwb de zekeringen en relais gecontroleerd heb, de kabelboom en regeleenheden niet visueel beschadigd zijn kan je misschien beter iemand opzoeken met een originele diagnosecomputer of uitleessoftware.

bvdw PRO, 10 jaar geleden

auto staat nog bij schadeherstel, krijg hem vlgde week terug.
auto heeft 2 sleutels, van een is de kop, die je in contactslot doet afgebroken.
mischien dat de andere sleutel niet geprogrameerd is?

zal de auto vlgde week bij dealer neerzetten, kijken of er nog wat meer uit te lezen valt.

gr. bram.

koende2 PRO, 10 jaar geleden

Deze auto heeft zeker een pyrosicherung zoals ze
dat noemen. Deze zit in de doos onder de motorkap
waar ook het accu laadpunt zit.
De hele zekering kast dient hiervoor vervangen te worden.
Wel ff meten of hij is afgegaan...

anoniem-1573996169, 10 jaar geleden

je kunt toch de afgebroken sleutel vlakbij het contactslot houden en met de nieuwe proberen,tenminste als je de oude elektronische gedeelte van de kapotte sleutel nog hebt[quote=bvdw]auto staat nog bij schadeherstel, krijg hem vlgde week terug.
auto heeft 2 sleutels, van een is de kop, die je in contactslot doet afgebroken.
mischien dat de andere sleutel niet geprogrameerd is?

zal de auto vlgde week bij dealer neerzetten, kijken of er nog wat meer uit te lezen valt.

gr. bram.[/quote]

koende2 PRO, 10 jaar geleden

Misschien leuk om de uitkomst te melden?

bvdw PRO, 10 jaar geleden

door de aanrijding is er een stekker losgeschoten in de parafanbak, vlgs de mb dealer de stekker van de ruitenwissermotor.
deze erop geklikt, en probleem opgelost!!
let op, auto had lichte schade, niet dat de motor naar achter is geweest of zo, dus stekker heeft niet goed geborgd gezeten,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.