Mercedes-Benz 220: startmotor word niet aangestuurd.

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine

heb het volgende probleem met een 220 e automaat coupe uit 1992,

startmotor word niet aangestuurd als ik hem zelf een voeding geef werkt hij wel dus startmotor is 100% inorde.

de stuurdraad van de startmotor is een paars witte draad en deze komt binnen ter hoogte van het gaspedaal en daar zit hij in een 4 polig stekkerbloken die gaat via een schakelaar die op de automaatbak zit voor de keuze hendelstandterug naar het stekkerblok.
dus de keuzeschakelaar op de bak is ook inorde.
als ik in de 4 polige stekker ter hoogte van het gaspedaal op de paars/witte draad 12v zet dan word de startmotor aangestuurd.
dus dit gedeelte van de bedrading is inorde.

nu komt het probleem,

vanaf de 4 poligestekker gaat een paarse draad naar boven en deze vind ik ook terug achter op het contactslot nu zet ik bij het contactslot 12 v op de paarse draad en dan gebeurt er niks de startmotor draait niet.

nu is mijn vraag zit er nog iets tussen een start relais of zoiets de auto heeft geen startonderbreker.

heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand hier een schema van.

alvast bedankt

laurens6453

Geplaatst door laurens6453 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 220? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

casper44 (0) PRO, 16 jaar geleden

Hoi Laurens
Je kan eens proberen om de auto met de sleutel op slot te zetten en eraf en controleren of de auto dan start.
Als je in dezelfde 4 polige stekker kijkt moet je 2 paars/witte draden zien,want van hieruit zit de startblokkeerschakelaar
ertussen gelust. Kun je op deze beide punten de startmotor bedienen? Of zit er een grote overgangsweerstand in?
Krijg je wel spanning op de startmotoraansluiting van je contactslot?
Succes

laurens6453 (0) PRO, 16 jaar geleden

hallo casper,

probleem is verholpen,er zat een onderbreking in de paarse draad vanaf contactslot naar die 4 polige stekker, er zat in de
paarse draad een stekker verbinding ik denk dat deze bij de startonderbreker hoorde,het waren orginele stekkers.
ik heb vaker een startonderbreker gedemonteerd en dan was ik zo klaar want het zit nooit zo netjes ingebouwd maar bij deze zat het goed weggewerkt het was wel even zoeken,waardeloze gemini alarm installaties altijd problemen met die dingen het begint meestal na een jaar of 10.

casper bedankt voor je reactie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 220 of stel zelf een nieuwe vraag.