Mercedes-Benz E-Klasse: Startonderbreker of toch Brandstofpomp vervangen?

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 230

De chip in de (enige) sleutel (die ik heb) is kapot gegaan en doet het nu soms wel en soms niet. Ik werd er de eerste keer mee geconfronteerd in een parkeergarage, daarom werd toen besloten door de ANWB om de startonderbreker te "bypassen". De blokkade op de brandstofpomp en computer werd omgeleid en ik kon de garage uitrijden. In afwachting van een nieuwe sleutel heb ik even probleemloos gereden een paar dagen, zij het dan dat ik niet kon afsluiten, totdat de sleutel het opeens toch weer even deed met als gevolg opnieuw een startblokkering. De laatste blokkering krijg ik er niet af. De brandstofpomp werkt, de startmotor draait maar de motor slaat niet aan. Kennelijk wordt de brandstoftoevoer toch weer onderbroken danwel bouwt de brandstofpomp niet genoeg druk op, de ANWB geeft nu aan dat de pomp vervangen moet worden maar ik vind dat toch wel heel toevallig. Volgens mij ligt het probleem nog steeds verscholen in de blokkering / de sleutel. Hoe kan ik het beste verder komen? Is er een manier om te testen óf het de blokkering is óf de brandstofpomp? Graag advies.

MBMike

Geplaatst door MBMike , lid sinds 11 jaar geleden

2 Reacties

willy9 PRO, 11 jaar geleden

--met de HHT of mb star kan gezien worden of ge startvrijgave krijgt enz -- de opbrengst benzinepomp meten-- benzine druk(6bar) meten --- hebt u ook ontsteking (nazien)----
ps; is er een origeneel alarm in-- of een tweede bij geplaatst ???

MBMike, 11 jaar geleden

dank, het is een origineel alarm, volgens mij geen tweede bijgeplaatst. Ik zal dus maar beginnen met meten (druk), ontsteking is in orde.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.