👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hoi
Heden terug een problemcar binnen.
Betreft een W203 200CDI bj2001.
Probleem : motor start niet - starter wordt niet aangestuurd.
Probleem doet zich 9/10 startpogingen voor.
Wanneer het probleem zich voordoet kan het motorstuurapparaat niet uitgelezen
worden om de 50+ (stuurdraad startmotor) via diagnoseapparaat te controleren.
Bij fysieke controle wordt de Paarse draad effectief niet aangestuurd.
In de EZS wordt aangegeven dat de motorstuurdoos op dat moment niet vrijgegeven wordt.
1/10 keer dat alles normaal verloopt en wagen kan gestart worden, kan de motorstuurdoos probleemloos
uitgelezen worden.
Motorstuurdoos wordt in beide gevallen steeds voorzien van spanning op de 3 '87+' draden & op de rood-roze 15+ .
De massavoorziening blijkt ook ok.
Heb ik nog een weggevallen spanningsvoorziening op de motorstuurdoos over het hoofd gezien?
Is het effectief de motorstuurdoos die defect is, of geeft de EZS bij tijde de motorstuurdoos niet vrij? Ik weet het even niet meer.
Het zijn allemaal vrij dure apparaten om zo maar roekeloos alles te vernieuwen, dus dat gaat niet zo goed op.
Misschien heeft iemand van jullie een helder moment voor mij?
Mvgr
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je de contactslot gecontroleerd of sleuteltransponder en anders de motorstuurapperaat opsturen naar actronic almelo voor controle niet stuk ook niet betalen alleen de post
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar