Ik overweeg een 280 CE uit 1979 te kopen. Het is een USA import auto uit Californië.
Ik ken de wagen technisch verder nog niet.
De wagen loopt slecht stationair op LPG, waarbij de verkoper vermoedt dat er een vacuumlekkage zit. Hij heeft de ontsteking en kleppendeksel gedemonteerd en op het moment loopt de wagen niet.
Nu meen ik dat ik wel eens gelezen heb, dat een vacuum membraan op een klep in de carburateur eenvoudig vervangen moet/kan worden (15 minuten werk?).
Is er iemand die vind op basis van bovenstaand probleem mij ergens op te moeten wijzen; of lijkt dit inderdaad geen groot euvel?
Dank,
Rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laat de verkoper eerst de auto maar eens lopend maken - al is het maar op benzine.
En als de gas-reparatie in 15 minuten gedaan kan worden, dan mag de verkoper dat ook even doen.
Op dit moment kun je van de motor niets zeggen, misschien liggen alle lagers er wel uit en hetzelfde geld voor de versnellingsbak.
Eerst een uitgebreide proefrit maken en daarna kun je pas beginnen met nadenken of je kopen wilt.
klopt zoals OLDFORD schrijft eerst lopend maken op benzine( moet eerst perfekt draaien op benzine vooralleer op gas verder te gaan werken of het word een hopeloze aankoop -- een 280ce heeft een inspuitsysteem met een luchtdebietmeter ( meetklep) maar geen carburator(s)met vacuum membraam-- en inderdaad zeker uitgebreide proefrit maken en(motor op olie lekken controleren vrij duur kostenplaatje aan uurloon bij herstelling)
Een anecdote om duidelijk te maken wat ik bedoel (waar gebeurd).
Klant was verliefd geworden op een Delta Integrale 16V die in Zwitserland stond.
De verkoper vertelde erbij dat de motor-computer stuk was en dat de auto niet kon aanslaan.
Toch gekocht en bij mij neergezet om computer te repareren dan wel te vervangen.
Auto zou 70.000 km gelopen hebben maar pedaalrubbers waren volledig weg gesleten.
Zelfs de leren achterbank was tot op de draad versleten.
Dashboard zat er los in en alles wat nog maar een beetje waarde had was weg (ruitenwissers, alle lampjes zoals knipperlicht, achterlicht etc.).
Computer vervangen en motor gestart. Wilde naar buiten rijden maar kreeg hem in geen enkele versnelling, zelfs niet achteruit.
Binnen 2 minuten stond de hele garage blauw van de rook en waren er wat boze monteurs.
Een hele hoop waarschuwingslampjes op het dashboard aan, waaronder Abs.
Auto naar buiten geduwd en warm laten draaien. Compressie gemeten en het hoogste was 6 bar op 1 cylinder, de andere 3 hadden 5 bar.
Auto wat verder nagelopen. Motor duidelijk op. Turbo versleten. Koppeling en versnellingsbak gaar.
Remmen staal op staal, uitlaat doorgerot, Abs defect en diverse problemen met de kabelbomen.
Advies aan de klant gegeven om het ding naar de sloop te brengen.
Heren,
dank u zeer voor de goede adviezen. Ik zal ze zeker ter harte nemen bij de verdere zoektocht.
15 jaar
een 280 met injectie zijn niet de gunstigste motoren om lpg in te bouwen, ze staan er om bekend nogal vaak een backfire te geven, en in dit geval vermoed ik dan ook dat dat het geval is, loopt de motor op benzine wel mooi rond, zowel koud als warm???
15 jaar
Ik weet niet met zekerheid of de wagen op benzine wel goed liep, want ik ben een geïnteresserde koper. De wagen is dus niet van mij.
De verkoper gaf alleen aan als probleem dat de wagen niet goed stationair liep op LPG. Je kunt dus heel wel gelijk hebben, maar kan het niet bevestigen.
Ik heb o.b.v. bovengenoemde adviezen voorlopig van de koop afgezien, totdat de verkoper de wagen weer lopend heeft gemaakt.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar