Mercedes-Benz C-Klasse: Storing Motormanegement en gaat in nood loop

Bouwjaar: 2000

Heb een c-klasse 240 v6 , heb hem uitgelezen en er zitten 2 foutcodes in. Code 2017 (Stationair fuel trim bank 1 heeft limiet bereikt ). Krijgt door deze fout code denk ik te weinig brandstof waardoor die missfires krijgt. Heb alle 12 bougie kabeltjes al vervangen (2 per cilinder) en bougies vervangen.
Heeft iemand zo'n storing bij de hand gehad zo ja help me dan uit de brand ....

Appie496

Geplaatst door Appie496 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 18 jaar geleden

Wat is de 2e foutcode?
Oiram

izzi (0) PRO, 18 jaar geleden

je kan de bobijnen nog eens verwisselen zodat misschien de fout optreed in een ander bank ,zo weet je al of het niet aan je bobijn ligt .

Appie496 (0) PRO, 18 jaar geleden

Waarschijnlijk lijgt het aan de lucht massameter heb een nieuwe bestelt ga hem vandaag proberen .....

corversa (0), 18 jaar geleden

Heb zelf een W203 200 kompressor. Bij mij is verleden week ook het lampje van het motormanagment gaan branden en geen trekkracht meer.
Bij het uitlezen van het storingsrapport bij de dealer was de volgende storing uit te lezen: störung lufteinblaze.
Oorzaak was een vervuilde drukdoos welke achter de laatste cylinder is gemonteerd. Heb hem zelf met lucht schoongeblazen en de power was weer volop aanwezig. Maar na een paar dagen hetzelfde probleem; trekkracht weg. Lampje van het motormanagement is nog niet aan, maar komt wel als de lambda een te rijk mengsel voor de kiezen krijgt.
Laat volgende week de drukdoos vervangen.

Misschien dat deze ervaring je iets kan helpen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.