Mercedes-Benz 220 Oldtimer: stuurbekrachtigings pomp

Bouwjaar: 1972

Het ziet ernaar uit dat de pomp voor de stuurbekrachtiging een afdichtingsprobleem heeft. Het pomphuis is nat, het lager lijkt er uitgelopen en het ATF-vloeistof reservoir is leeg.

nu gaan die dingen -naar men stelt- nooit stuk
voor mij is het de eerste
wie heeft ervaring:
moet het hele geval vervangen?
kunnen lagering en keerring van buitenaf vervangen worden?
moet daartoe de radiator uitgebouwd worden?

Wie kan mij uit ondervinding adviseren?
hoor graag,

Ave

dupl-u-132-5dd1476e8925d+ave

Geplaatst door dupl-u-132-5dd1476e8925d+ave (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 220? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 18 jaar geleden

Als je verstandig bent zou ik een exemplaar van de sloop halen.
Heeft de pomp ook met te weinig olie gedraait? want dan is deze inwendig ook kapot.

Hans

dupl-u-132-5dd1476e8925d+ave (0), 18 jaar geleden


beste Hans,

dank voor je reactie
ik zal het advies volgen
kan ik de pomp losmaken zonder eerst de motorolie af te tappen?

vr. groet

ave

Hans4037 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ja dat kan wel,maar waarom laat je de steun op het motorblok niet zitten de pomp kan er ook op en andere manier van af.
Succes ermee.

Hans

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 220 of stel zelf een nieuwe vraag.