Het probleem: Klant klaagt over een blazend geluid aan de linker kant onder de motorkap. Geen storingen geen verlies van kracht.
Na proef gereden te hebben lijkt het er sterk op dat bij het vragen naar power en dus turbo druk het blazen begint.
Direct alle slangen en intercooler getest. Geen lekkages. Verder het hele inlaat traject afgelopen en geen bijzonderheden kunnen ontdekken.
De smoker erop gezet en geen lekkages kunnen vinden. Het enige wat mij opvalt is dat het egr pijpje wat op de inlaat zit na de gasklep heel iets roet heeft gelekt langs het pijpje.
Is er iemand die zo’n bus binnen heeft gehad met een vergelijkbaar probleem? Zo ja wat was toen de oplossing.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hier nog even een afbeelding van wat ik nu heb gevonden.
Controleer even de bouten van de inlaatcollector (daar waar deze tegen de cilinderkop geschroefd zit) Soms komt het voor dat de kop van één van de bouten afbreekt waardoor er daar drukverlies optreedt.
2 jaar
We hebben kunnen achterhalen wat het probleem is.
Uiteindelijk blijkt het inlaatspruitstuk gescheurd.
Bij het demonteren van het brandstof filter kwamen we roetaanslag tegen. Wij vermoeden dat dit van de egr koeler af kwam. Hier was namelijk ook wat lekkage. Achteraf zit er direct onder het brandstof filter een lek gaatje door het spruitstuk. Hier zit een scheur tussen cilinder 2 en 3 waardoor deze gassen naar boven spoot tegen de onderkant van het brandstof filter. De oorzaak waarom deze scheur is ontstaan laat zich helaas nog wel raden.
Hier de afbeeldingen
Eeeeen de afbeeldingen zijn niet te uploaden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar