Beste Mercedes-kenners,
Ik heb een probleem met het stationair toerental van mijn Mercdes 380 SE automaat uit 1984.
De wagen start meteen, en schiet daarna naar een toerental van 1400 toeren. Soms zakt deze terug naar de +/- 750 toeren.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn. De vorige eigenaar zegt dat dit te maken heeft met een defect in een klein kastje net voor het luchtfilter.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Met vriendelijke groet,
Herman
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
beste herman ik zou zo niet weten welk kastje je hier mee bedoeld. het toertal ligt by deze motoren electronics vast . wel zit er een soort start verryker op.deze spuit extra benzine in als je start. hy zal dan even iets harder stationair lopen maar dan moet ie terug zakken. zit voor op de motor.
Beste Martin
Ik denk dat we hetzelfde kastje bedoelen want hier zit een stekkertje aan gesloten, zou het kastje defect kunnen zijn? Daarnaast staat op de facturen (heb ik erbij gekregen) dat dit probleem reeds eerder heeft plaatsgevonden en is reeds door de dealer verholpen geweest. Het toerental blijft hoog ook na een behoorlijke rit, wanneer ik bij het stoplicht stil sta dan loopt het toerental weer hoog op (+/- 1400 toeren). Kan het misschien aan de automatische choke liggen? Of hebben deze modellen die niet?
Met vriendleijke groet,
Herman
18 jaar
die bedoelde ik ook. deze blyft dan hangen. maak die eens goed schoon en smeer hem met wd40. je hebt kans dat het helpt.
Bedankt voor je reactie Martin,
Ik heb geprobeerd, het stekkertje los te trekken.
Dit is gelukt en heb ik gereinigd, het toerental liep effe terug en is nu weer terug bij af. Ik ben nog langs de Mercedes dealer geweest en zij vertelde dat het ook te maken kan hebben met de CO afstelling.
groet, Herman
18 jaar
maakt ie ergens valse lucht? alle slangen die op aanzuigtraject liggen controleren. ook die v/d rembekrachtiger.
Beste Mercedes-kenners,
IK heb zojuist de stappenmotor vervangen (#000 141 13 25), die er nu op zit is er een van een 500 se (#000 141 14 25). Het probleem is nog steeds. Ik heb ook de oude en de nieuwe reeds met wd 40 gereinigd.
Heeft iemand nog een idee?
MVG Herman
18 jaar
Beste Mercedes-kenners en vooral Martin,
Ik kan zeggen dat het probleem is opgelost.
Het zat h'm in de CO2 afstelling, deze kun je regelen met een inbussleutel, net onder het luchtfilter.
De motor loopt nu weer mooi 750-800 toeren.
Met vriendelijke groet,
Herman
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar