Mercedes-Benz 250: tikken van de motor

Bouwjaar: 1992

Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen. Ik zit met een tikkende motor. Vaak alleeen als de motor koud is. Zodra hij warm is hoor je het niet meer. Wel als de auto weer lang stilstaat. Ik heb garages gevraagd en de een die zegt het is je vacuumpomp de andere de klepstoter. Wie weet wat het is en hoe ik het kan verhelpen. Ik zou ook graag willen weten wat het mij gaat kosten. Garages zeggen dat ik alle tien moet vervangen á 30 euro per stuk.

Mo7943

Geplaatst door Mo7943 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 250? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

plurkje (0) PRO, 18 jaar geleden

Inderdaad de klepstoters vernieuwen en geluid is weg.

Hans4040 (355) PRO, 18 jaar geleden

Voldoende verse olie van de juiste viscositeit wil ook wel helpen.

mvg,
Hans.

Mo7943 (0), 18 jaar geleden

hallo allemaal, vandaag was ik bij de mercedes dealer en die vertelde mij dat het aan de koppakking ligt. Als de auto stil staat dan hoor je de kleppers weer. Hij zegt dat het met compressie te maken heeft, als je gas geeft dan heeft hij daar geen tijd voor. Het was erg onduidelijk en dat het op den duur een lekke koppakking word. Heeft deze monteur gelijk????

merc250d (0), 18 jaar geleden

hallo,

ik denk niet dat deze monteur gelijk heeft, (de dealer wil altijd wat bijverdienen)!!,ik denk inderdaad klepstoters vernieuwen of goedkoper is de olie verversen dt was bij mij al voldoende.

Mo7943 (0), 18 jaar geleden

Hallo allemaal, bedankt Arie.Het was ook onduidelijk.Ik heb mijn olie ververst en een nieuwe oliefilter. Toen begon het het tikken. Ik ga er gewoon nieuwe klepstoters op zetten maar ga eerst op vakantie ik heb gehoord dat het niets uitmaakt. Kan nog veel kilometers mee rijden. ( als de motor warm is en ik geef gas dan hoor je er niks meer van) Maar als de auto stilstaat na enkele seconde hoor je ze wel weer. Ligt het nou aan de koppaking of niet?????? Wie weet het???

arnold690 (0) PRO, 18 jaar geleden

Let eens op of je oliedrukmeter stabiel is,indien de naald schokt of trilt reken maar op de koppakking

Mo7943 (0), 18 jaar geleden

Hallo allemaal,
Ik heb op mijn oliedrukmeter gekeken en bij het gas geven blijft hij gewoon op 3 staan. Maar als hij stationair staat vooral koud dan schokt en trilt hij wel. Maar als de motor warm is dan niet blijft hij staan 1.5 ongeveer en dan trilt of schokt hij helemaal niet. Vandaag hoorde ik dat het misschien aan de verstuivers ligt en dat er een of twee niet goed meewerken bij stationair, want zodra de motor warm is en ik een stuk gereden heb hoor je het niet meer pas als ik weer stilsta bij een stoplicht. Weet iemand wat deze verstuivers doen en hoe duur het is om ze te maken?????? Alvast bedankt

arnold690 (0) PRO, 18 jaar geleden

Net een paar gerepareerd a ¤ 42excl btw....

Mo7943 (0), 18 jaar geleden

hallo alolemaal, Arnold ligt het aan me koppaking of niet?? Hij trilt niet als ik gas geef blijft op drie. alvast bedankt

arnold690 (0) PRO, 18 jaar geleden

Tja,eerst maar doorrijden dunkt me,maar als je een lange vakantierit gaat maken.....kop er af voor de zekerheid

Mo7943 (0), 18 jaar geleden

Hallo allemaal, Ik heb nog steeds last van dat getik. Als de auto statinair komt te staan en bij koude motor. Mijn vraag is hoe kan ik de druk opmeten in kop, De dealer zegt dat ik met een versleten koppakking zit. Ik geloof er eigenlijk niks van. Violgens mij is het gewoon de klepstoters.

roel33 (0), 18 jaar geleden

koppakking 100% zeker, wat er gebeurd is dat de koppakking scheurd tussen de disterebutie en de kop.
Daar gaat een olie knaaltje lekken daar merk je zo niets van want de olie pompt hij naar de disteributie ketting toe.
Dus het komt niet in het koelwater terecht dus je krijgt ook geen druk opbouw in je koel system.
Het enigste wat er gebeurt is dat je druk verlies krijgt in de kop want daar moet de olie eigelijk heen gepomt worden.
Gevolg je hebt niet genoeg druk meer op de stoters dus die gaan tikken.
Ik wou het ook nooit geloven maar het is echt zo, ik heb een vracht 190D gehad 250D en 300d en vaak is het raak.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 250 of stel zelf een nieuwe vraag.