Mercedes-Benz 230 TE: trekt accu leeg

Bouwjaar: 1990

ik heb een storing waar je gek van wordt , het probleem is tijdens het rijden gaat het ABS lampje branden zou je de auto op dat moment uit zetten start tie niet meer geef je een dot gas wil het wel eens uit gaan , onder het rijden wordt een of andere manier zo veel weerstand gemaakt dat de accu leeg trekt en het ABS lampje gaat branden door spannings te kort ! heb Dynamo , accu, bedrading van dynamo naar accu verv ,1 relay verv stond op 85,86,87 30 maakt van 12 volt 32 volt een spoel dus maar van ? kan iemand dat vertellen soms nooit last andere keer 10 x op een dag .mercedes geweest zegt ? kweet niet hoor. heb een Bosch Ke-Jetronic-inspuitsysteem , kontactslot al vervangen baad niks denk je dat het goed gaat gaat weer dat lampje branden lichten vlouw zet je hem uit en dan met start kabels starten is er niks meer aan de hand RAAR HÉ al vast bedankt



eppy

Geplaatst door eppy (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 230? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Ron10334 (0), 20 jaar geleden

Beste Kedepie,
Ik heb nagenoeg hetzelfde probleem, heb echter een 250 TD. Heb inmiddels ook al dynamo en accu vervangen. Mocht echter niet baten. Inmiddels ben ik overige storingen aan het oplossen met betrekking tot achterruitwisser, welke het af en toe (meestal niet) doet. Verder werkelijk identieke problemen. Vandaag met pijn en moeite voor de donker thuis gekomen. Lichten aanzetten was niet mogelijk. Auto laten lopen, binnen gezet en wat denk je: lichten kunnen plotseling weer gewoon aan. Om gek van te worden. Ben ook zeer benieuwd naar de oplossingen!

arnold690 (0) PRO, 20 jaar geleden

Alle massaverbindingen al eens nagelopen?

eppy (0), 20 jaar geleden

beste ron verkerk ,ik naar omwegetjes informatie gekregen om contact op te nemen mercedes gouda , de chef monteur zij verwarmings ellement van de inlaat spruitstuk kwam vaker voor bij benzine motoren maar ja hebt diesel heb je airco , klimaatregelaar , je hoeft maar weerstand te hebben van 40 amperé en je zit in de shit .

Ron10334 (0), 20 jaar geleden

Beste, ik heb geen airco, geen klimaatregelaar, maar denk inmiddels dat e.e.a. komt via storing in de achterklep.

Binnenverlichting achter werkt inmiddels weer. De ruitensproeier achter werkt nog niet. Wie heeft er een schema waarop de achterruitensproeier en de achterruitwisser staat? Op de schakelaar van de achterruitwisser met sproeier staat nu inderdaad spanning, bij contact aan, op de zwartgele draad. Echter de geelgroene draad naar de achterruitsproeier wordt niet verbonden via de schakelaar. Conclusie schakelaar defect of wordt de geelgroene draad via een relais elders aangestuurd. G

Ron10334 (0), 20 jaar geleden

Heb afgelopen twee weken met een noodkabeltje naar nummerplaatverlichting in achterklep gereden. De kabelboom naar de achterklep had ik links achter onder de hemel volledig losgehaald. Geen problemen meer gehad. Zaterdag bleek dat er een draad volledig was afgescheurd in de draadboom van de klep en een andere draad zwaar beschadigd. Aangezien jij ook een station hebt, kan je evt. proberen. Is eenvoudig en het blijkt in de praktijk dat deze storing toch regelmatig voorkomt bij W124-stations.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.