close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz C-Klasse: Verstuiverboutje

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 220CDI

Verstuiverboutje is afgebroken. Uitboren en dan met linkse tap? Of weet iemand anders een betere oplossing.

Geplaatst door

arjankempeneers (50)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

met speciaal set (klann) voor uitboren met geleiding - kan dan tevens een draaidbusje plaatsen indien nodig
suc6

ps; met linkse stappen zou ik niet aan bevelen.

isar 0
badge

13 jaar

Ok, ga morgen eens verder kijken,

als hij is afgebroken met monteren (heb ik al eens gehad) dan breekt hij omdat de rek eruit is en niet omdat hij aanloopt in de kop.
ik heb hem met uitgeboord met een 3mm boor en er een torx 15 (volgens mij) ingeslagen daarna kon ik hem zo losdraaien.

als die afknapt met het los draaien zit hij natuurlijk veel vaster en is het setje denk ik wel nodig.

Groeten GJ

Altijd nieuw boutje monteren en zorgen dat er geen vuil meer in het gaatje zit.Soms krijg je de indruk dat het boutje al spant terwijl de injector nog niet naar beneden gedrukt wordt.Kan zijn dat er vuil onder het boutje zit.Indien nodig boutje beetje inkorten en spannen met 0.7Nm + 2x90°

PeterK011 45

13 jaar

Heb boutje er uit, Boren en torx er in getikt zoals pollythepolster zei.

Bedankt

@ Peterk011 klopt altijd nieuw boutje gebruiken (en branderplaatje) aanspannen met 7 Nm en 2x90°
boutje nooit inkorten, wat ik doe is oude bout met 1mm slijpschijf 2 of 3 keer in de lengte inslijpen en dan met akku boor een paar keer
geheel indraaien en na het uitdraaien even de sleuven schoonmaken zo maak je de gehele schacht goed schoon.

@ ArjanKempeneers

graag gedaan.

geen gekke ( en vooral goedkope) oplossing dacht ik zo.

groeten Gert Jan

kun je hier niet een gewone draadsnijtap voor gebruiken dan ,even draad opschonen???

Er bestaat van klann ook een soort ruimtap,maar het blijft altijd moeilijk om de plakkerige vuiligheid onderaan het gat te verwijderen.En als je veel aan de schroefdraad zit te friemelen riskeer je dat hij weg is ook...

PeterK011 45

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.