Mercedes-Benz E-Klasse: Vochtige vloer

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: e200

Aan de passagierskant bij het voeteneind onder de mat is het steeds kletsnat. iedere keer leg ik er kranten die het water opzuigen maar waar komt dit vandaan? Ik zie aan de onderkant van de auto dat de twee grote rubbers die een gat van rond 20 of zo iets moeten afschermen niet meer aanwezig zijn. Dit kan toch niet de oorzaak zijn? Het interieurfilter is vernieuwd zat potdicht omdat ik dacht dat het wel eens kon zijn maar niet dus. De auto is nu wel overigens niet meer beslagen. Wie weet raad?.
Hoe krijg je het lampje vervangen van het rechter draaiwiel met draaiknop van de airco?
groet,
Marlyn

marlyn

Geplaatst door marlyn (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

ToniMB (0) PRO, 15 jaar geleden

Welke rubbers je bedoeld weet ik niet maar het zou kunnen dat het water via de kachel binnenkomt. Naast het interieurfilter zit de kachelmotor, draai daar de deksel eens onderuit om te controleren of er water in staat.
Om dat lampje te vervangen moet je de draaiknop eraf trekken en een wit flapje opzij drukken achter de knop dan zie je het lampje zitten. Die kun je met een punttangetje voorzichtig eruit trekken, wel doen zonder dat het licht aanstaat anders kun je kortsluiting maken als je het lampje kapot knijpt.

Pieterb1 (0), 15 jaar geleden

Bij de luchtinlaat van de kachel (onder de kap tegen het raam) zit een drain.
Deze is waarschijnlijk verstopt waarna het water via de inlaat het kachelgedeelte instroomt.
En doe inderdaad maar wat ToniMB aangeeft en draai het deksel aan de passagierszijde er maar eens af.
Interieurfilter zal waarschijnlijk ook wel nat zijn.
Voorste mat eruit halen, het water kan namelijk onder de stoel door naar achter zijn gelopen.
(Ik heb zelf met een spons bij mijn eigen het meeste water er weer uit moeten halen, zoveel had ik er zelf instaan).

succes

marlyn (0), 15 jaar geleden

Bedankt Toni betreft het vervangen van dat lampje. Ging zonder problemen. De kachel is kurkdroog. Onder de mat weer behoorlijk wat water. Zijkanten zijn ook kurkdroog. Zou dit nog een restant zijn van het interieurfilter dat een week geleden vervangen is? Afwatering van de voorruit naar de binnenkant van het kunstof binnenspatbord is ook geheel open.

ToniMB (0) PRO, 15 jaar geleden

Nee, ik denk niet dat het komt door dat interieurfilter, daar komt normaal gesproken geen water bij. Hooguit wat vocht uit de lucht maar dan blijven de gevolgen bij een beslagen voorruit, voor een kletsnatte vloerbedekking is meer nodig. Ik zou toch eens beginnen bij de kachelmotor, is die helemaal droog is zou ik de vloerbedekking rechtsvoor (is een los deel) en de bekleding van de a-stijl eruithalen en eens goed met de tuinslang langs de randen van de voorruit spuiten. Mogelijk is er ooit een andere voorruit ingekomen en lekt hij ergens langs de kitrand.

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Het kan ook zijn dat de afvoer van de airco uit de tunnelbak getrokken is, als je aan de rechter zijde de bekleding van de tunnel iets optrekt zie je hem zitten.

marlyn (0), 15 jaar geleden

De afwatering in de linker hoek van de voorruit (naast de kachelinlaat)moet volgens een kunststof bakje(drain) naar het binnenspatbord gaan. Dit zat behoorlijk verwrongen geklemt. Alles netjes losgehaald en teruggemonteert en viola, geen water meer in de binnenruimte. Het bakje aan de andere kant moet ik vervangen ondat ze daar een stuk uit hebben gesneden om het terugzetten (denk ik)eenvoudiger te maken.
Dit is geen professionele aanpak geweest, maar gelukkig nu opgelost. De bodemplaat van de kachel was overigens droog.

ToniMB (0) PRO, 15 jaar geleden

Mooi dat je het gevonden hebt en bedankt voor het plaatsen van de oplossing!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.