auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz Sprinter 2008: Voor gloei relais

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 2200

Hallo beste lezers.
Het probleem is dat hij niet voorgloeid. Heb de gloeibougies vernieuwd.
Het relais in het motor ruim open gehaald en als ik het relais met de hand bekrachtig dan gloeid hij wel voor.
De connetor van de stuurstroom los gehaald en daar komt 8 volt op te staan.
Maar wordt niet bekachtigd als ik het contactslot aan zet.
Het lampje gaat wel branden en gaat na 5 sec uit.
Zou het dan toch het voorgloei relais zijn?
Of welk relais zorg er voor de stuurstroom?
En is dat diegene onder de bestuurders stoel?
Kan ook niet de juiste beschrijving vinden met uitleg over de zekerings kast.
Gr ad.

Geplaatst door

Mutsje (0)

al 1 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat gebeurt er als je het gloeistroomrelais niet met de hand maar elektrisch bekrachtigt?

Heino4267 725

1 jaar

Het relais bekrachtige met de sleutel omdraaien dan gebeurd er niets ,
Wel 8 volt op de twee draden die het relais moet inschakelen .
Ik weet niet of dat 8 volt goed is.

Mutsje 0

1 jaar

Kan het relais 12 volt hebben als er een nood draad gebruik om het relais in te schakelen

Mutsje 0

1 jaar

Nu op de twee stuurdraden nul volt. Blauwe en een bruine draad
Heb de oude relais geprobeerd te bekrachtigen met 12 volt niets .
Maar ook de nieuwe doet dat niet.
Ook aangesloten en ook geprobeerd met contact aan .
Dan 12 volt op de + van het relais en niets .
Waar gaan de twee draden die aangesloten zitten op het relais naar toe?

Mutsje 0

1 jaar

Hallo,

Er vanuit gaande dat het om een om646 motor gaat :

voorgloeirelais wordt bekrachtigd door de motor ecu . De 3 polige stekker aan het relais , daarvan is pen 2 verbonden met de motor ecu , pen 1 van die zelfde stekker is massa via het massapunt bij de koplamp.

Overigens moet de motor ecu wel een koelvloeistof temperatuur herkennen die hem aangeeft dat er voorgegloeid moet worden, dat kun je checken in de live data.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

1 jaar

Wat is overigens precies het probleem , Koud startproblemen ?

Jan227 30
badge

1 jaar

Ok dus eerst nu de temperatuur sensor controleren .
Is dat diegene onder het luchtfilter in de kop.
Of wat je zegt uitlaten lezen.
Ga ik doen .
Dank je

Mutsje 0

1 jaar

Hallo, inderdaad uit laten lezen.

Mocht je uitkomen bij een ecu probleem, laat me dan even weten. Heb er hier nog een aantal van dat type liggen, die kan ik plug en play maken indien gewenst.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

1 jaar

Ok tot nu toe.
Heb de ecu laten uitlezen .
Daar waren geen storingen .
Dus nu een apart relais besteld .
Die ik met een knop handmatig bedien voor het voorgloeien .
Zo omzeil ik de ecu.
Maar misschien toch de temperatuur voeler .
Maar dat zou ik de ecu , als storing moeten zien.
En is het de temperatuur voeler boven in de kop.

Mutsje 0

1 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.