Hallo beste lezers.
Het probleem is dat hij niet voorgloeid. Heb de gloeibougies vernieuwd.
Het relais in het motor ruim open gehaald en als ik het relais met de hand bekrachtig dan gloeid hij wel voor.
De connetor van de stuurstroom los gehaald en daar komt 8 volt op te staan.
Maar wordt niet bekachtigd als ik het contactslot aan zet.
Het lampje gaat wel branden en gaat na 5 sec uit.
Zou het dan toch het voorgloei relais zijn?
Of welk relais zorg er voor de stuurstroom?
En is dat diegene onder de bestuurders stoel?
Kan ook niet de juiste beschrijving vinden met uitleg over de zekerings kast.
Gr ad.
Geplaatst door Mutsje , lid sinds 2 maanden geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.
8 Reacties
Heino4267, 1 maand geleden
Wat gebeurt er als je het gloeistroomrelais niet met de hand maar elektrisch bekrachtigt?
Mutsje, 1 maand geleden
Het relais bekrachtige met de sleutel omdraaien dan gebeurd er niets ,
Wel 8 volt op de twee draden die het relais moet inschakelen .
Ik weet niet of dat 8 volt goed is.
Mutsje, 1 maand geleden
Kan het relais 12 volt hebben als er een nood draad gebruik om het relais in te schakelen
Mutsje, 1 maand geleden
Nu op de twee stuurdraden nul volt. Blauwe en een bruine draad
Heb de oude relais geprobeerd te bekrachtigen met 12 volt niets .
Maar ook de nieuwe doet dat niet.
Ook aangesloten en ook geprobeerd met contact aan .
Dan 12 volt op de + van het relais en niets .
Waar gaan de twee draden die aangesloten zitten op het relais naar toe?
Jan227 PRO, 1 maand geleden
Hallo,
Er vanuit gaande dat het om een om646 motor gaat :
voorgloeirelais wordt bekrachtigd door de motor ecu . De 3 polige stekker aan het relais , daarvan is pen 2 verbonden met de motor ecu , pen 1 van die zelfde stekker is massa via het massapunt bij de koplamp.
Overigens moet de motor ecu wel een koelvloeistof temperatuur herkennen die hem aangeeft dat er voorgegloeid moet worden, dat kun je checken in de live data.
Groet Jan227
Mutsje, 1 maand geleden
Ok dus eerst nu de temperatuur sensor controleren .
Is dat diegene onder het luchtfilter in de kop.
Of wat je zegt uitlaten lezen.
Ga ik doen .
Dank je
Jan227 PRO, 1 maand geleden
Hallo, inderdaad uit laten lezen.
Mocht je uitkomen bij een ecu probleem, laat me dan even weten. Heb er hier nog een aantal van dat type liggen, die kan ik plug en play maken indien gewenst.
Groet Jan227
Mutsje, 1 maand geleden
Ok tot nu toe.
Heb de ecu laten uitlezen .
Daar waren geen storingen .
Dus nu een apart relais besteld .
Die ik met een knop handmatig bedien voor het voorgloeien .
Zo omzeil ik de ecu.
Maar misschien toch de temperatuur voeler .
Maar dat zou ik de ecu , als storing moeten zien.
En is het de temperatuur voeler boven in de kop.