Beste allemaal,
Ik heb het volgend probleem: als ik mijn auto (460dkm C220) stationair laat lopen ''danst'' de motor. Zie hiervoor een video:
https://vid.me/WqhS
Nu is het een probleem geworden, omdat deze trilling er weer telkens voor zorgt dat mijn uitlaat stuk trilt (nu voor de 3de keer in de achterdemper). Ik heb inmiddels alle 3 de motorsteunen vervangen met Mercedes onderdelen, maar het heeft gewoon totaal niet gelopen. Als ik ook maar een klein beetje gas geef is het trillen overigens compleet verdwenen. De motor loopt namelijk heerlijk als ik eenmaal aan het rijden ben. Ik wil deze Mercedes nog niet naar de sloop brengen en zoek dus een oplossing voor dit trillen aangezien ik er zeker van ben dat mijn uitlaat stuk gaat door dit trillen in z'n stationair.
Ik kom zojuist van Mulder service in DH vandaan en die had het meteen over de brandstofpomp. Ik vroeg of het niet mogelijk was om wat aan het toerental te doen tijdens het stationair lopen (hoger laten lopen om die trilling dus weg te krijgen), maar volgens hem was dat niet mogelijk.
Ten einde raad dus. Iemand advies wat te doen? Waarom loopt deze motor stationair zo beroerd, maar eenmaal op de snelweg rijd ie nog als nieuw?
Bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
En wat denkt Mulder service dan wat er moet gebeuren?
Een nieuwe brandstofpomp dus. Maar dat is de auto niet waard. Vandaar zoek ik naar een andere oplossing, als die er is. Wist niet dat een auto stationair zo slecht kon lopen door een slechte brandstofpomp, maar eenmaal en-route loopt als een zonnetje. Iets klopt er niet.....
8 jaar
Je kan natuurlijk naar een ander bedrijf voor een second opinion....
Ik bedacht me net iets belangrijks misschien. Heb enkele maanden geleden problemen gehad bij het starten, omdat 1 gloeibougie het had begeven. Hier heb ik een tijd mee doorgereden totdat ik het zat was en alle 4 de gloeibougies had vervangen en de auto startte sindsdien perfect. Precies een halve maand na het vervangen van de gloeibougies door mijzelf is de ellende begonnen met het telkens stuk gaan van mijn uitlaat.
Is er misschien iets wat ik fout heb gedaan bij het monteren van de gloeibougies? De auto start perfect nu, maar misschien heeft iemand ervaringen met het vervangen van deze gloeibougies bij de W202 en is er misschien iets wat ik over het hoofd heb gezien waardoor de motor nu zo trilt. Ergens een luchtkabeltje geraakt bijvoorbeeld? Kortom: wat kan er misgaan bij het vervangen van deze bougies wat eventueel een schokkende en trillende motor kan opleveren bij het stationair lopen?
8 jaar
Alle gloeistiften zijn er compleet uit gekomen ?
Ja ik zal het nog eens nachecken, maar dit mag toch eigenlijk geen verschil uitmaken? De motor beweegt zoals te zien is op de video ook wanneer ik deze volledig warm heb gereden op de snelweg na een lange rit. Eenmaal stationair begint de motor weer te bewegen en bij een klein beetje gas loopt de motor weer heel netjss.
De gloeibougies doen dan toch niets meer?
8 jaar
Ooh sorry ik las het verkeerd!! Ja deze zijn er netjes uitgekomen ja. Niet afgebroken ofzo, maar dan zou ik ook problemen mogen verwachten met de motor als ik er gas bij doe niet?
8 jaar
Persoonlijk denk ik eerder aan valse lucht ergens. Misschien dat ik wat open heb gehaald met het demonteren om bij die gloeibougies te kunnen komen. Iemand iets soortgelijks meegemaakt toevallig?
8 jaar
Auto verkocht en golf7 gekocht
7 jaar
Oke, tot ziens dan op het VW forum ;-)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar