Mercedes-Benz E-Klasse: W210 injector probleem

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 CDI

Hallo iedereen,

Ik had al een tijdje last met lekkende injectoren, dus had ik besloten die koperen ringen te veranderen (volgens een vriend die met een v klasse rijdt is dit een gekend probleem)
Nu zit ik met twee problemen.

Ten eerste is er één injector die na het vervangen van de koperen ring nog harder lekt, je ziet de gassen er zo uitkomen. heb hem er terug uitgehaald, alles terug proper gemaakt maar terug hetzelfde.

Ten tweede is er één injector die ik er totaal niet uitkrijg, geen beweging in te krijgen. Daar die niet lekte heb ik uiteindelijk besloten het op te geven en die te laten steken vooraleer ik hem kapot maakte. Maar bij het terug indraaien bleef de bout halverwege steken, beetje kracht opgezet en toen begon die zo te draaien en ging weer niet dieper. De bout er terug uitgehaald en er zat ijzervijlsel op. Volgens mij is de inwendige schroefdraad in het blok beschadigd.
Mijn vraag is nu hoe ik dat kan oplossen zonder de injector eruit te moeten halen want die kan er echt niet uit, heb de wagen zelfs een half uur laten draaien met die bout eruit en vaak gas gegeven tot 4000 toeren in de hoop dat die injector zou losschieten (die manier was gelukt bij één van de andere injectoren)

Hoop dat de uitleg duidelijk is en iemand me kan helpen


Het gaat om een E 220CDI van 1998 btw

eizopro

Geplaatst door eizopro (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

en goede raad --stopt met knoeien daar het u veel € gaat kosten anders

indien u niet het speciale gereedschap hebt en de technische kennis bezit kan u beter een vakman raadplegen die de ervaring heeft dergelijke werken te verrichten en aan u bericht te lezen zult ge al niet veel monteurs vinden die het verder willen overnemen succes

eizopro (0), 14 jaar geleden

ok, in dat geval zal ik de wagen straks naar het oud ijzer brengen. alvast bedankt voor de helpende hand

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

u kan hem ook perfekt laten herstellen door een vakman en dan kunt u er nog jaren plezier van hebben.
PS ;het was niet de bedoeling u te kwetsen maar een goede raad te geven --heden is hij vakkundig ter herstellen met het juiste gereedschap en aan een schappelijke kostprijs nog.

groetjes

finjaer (0), 14 jaar geleden

hallo moet zeggen dat deze heer helaas gelijk heeft als u het gereedschap niet beziet en de kennis doe het dan niet zelf maar doe het door een erkend dealer.

eizopro (0), 14 jaar geleden

Ik heb de injector er ondertussen uitgekregen (zonder hem te beschadigen noch hem ergens binnen te brengen), de andere injectoren heb ik ook in orde gekregen, die lekken dus ook niet meer.

Enkel de schroefdraad dient nog hersteld te worden. Eerst was ik van plan dit te doen met een heli coil kitje, maar nu ben ik toch aan het twijfelen of dit wel een afdoende oplossing is. Misschien toch beter vergroten naar een M8. Het enige ik me dan wel afvraag is als ik hem vergroot, dien ik dan een rekbout m8 te zoeken of is een gewone bout voldoende?

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

GEFELICITEERT MET JE WERKZAAMHEDEN ;

-- ik frees het bewuste gat met een speciale frees tot een diepte van +/-2,5 cm en zet er dan een zelftappende schroefdraadbus (set speciale gereedschap) in met de zelfde schroefdraad als origineel en kan dan ook terug de origenele rekbout gebruiken -- met heli coil heb ik zelf nog niet gedaan maar word wel ook gedaan maar weet niet de resultaten op langere termijn,( van horen zeggen) als u vergroot tot M 8 zou ik een inbusbout nemen(staal) --- het vastzetten op nm is een beetje gokken dan --rekbout van M 8 ????

PS;U MOET WEL ELKE KEER NIEUWE REKBOUTJES GEBRUIKEN VOOR DE INJECTOREN (EENMAAL GEBRUIKEN ) plus de zittingen frezen in de cilinderkop en het draagvlak van de injector en nieuwe kopere afdichtringen
DE REKBOUTEN HEBBEN NU EEN -- AANTREKKOPPEL van -- 0,7nm PLUS 2x90° GRADEN (was vroeger 0,7nm plus 1x90°)

VERDER NOG VEEl SUCCES MET UW HERSTELLING GROETJES

eizopro (0), 14 jaar geleden

hoi,

alle injectoren zijn ondertussen in orde. nergens nog een lek te bespeuren. die schroefdraad heb ik uitgetapt tot een m10, daarin een bus gestoken met binnenschroefdraad m6 en zo de originele bout terug gebruikt.

ondertussen heb ik wel een ander probleem. het gaat hier om een wagen met een automatische versnellingsbak en ik heb verstaan dat die olie ververst dient te worden om de 60.000km ofzoiets. nu heb ik geen idee hoe lang dat al geleden is.

nu wil ik dit weer zelf doen maar daar ik dit nog nooit gedaan heb had ik graag geweten waar ik op zou moeten letten.
heb ik iets speciaals van gereedschap nodig
hoeveel en welke olie moet erin en waar kan ik het peil nakijken

een eventueel stappenplan zou handig zijn maar is niet noodzakelijk.

alvast bedankt

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

gereedschap-inbus 5m/m carterstopjes van carter en koppelomvormer (vliegwiel)kan zijn dat ge de koppelomvormer niet kunt aflaten( geen stopje voor zien) torx 27 voor de carter pan (6 boutjes) voor de filter te vervangen (is er in ge klikt) en een oliepijlstok (mb gereedschap +/- 30€)--als ge alles kunt aflaten hebt ge +/-6,5l nodig --indien koppelomvormer niet kunt aflaten +/- 3,5l meten van olie peil motor draaien in stand P iets boven max op de min stand peilstok temp;30° boite olie temp, ---indien niet duidelijk lees ik het wel ;
ps;opletten met afnemen carterpan (recht houden ) daar er nog vrij veel olie inzit die geniet kunt aflaten
olIE ATF mb A001989210310
de vul buis is afgesloten met een stop meteen rode borging ( indien peil nooit gecontroleerd zwarte borging) langs hier word teven gepeild met specale peilstok(mb)

groetjes

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

Het betreft toch de zelfde wagen

was ik vergeten --- +/- 2,5l Vullen-- dan motor laten draaien en verder langzaam bijvullen (overlopen anders) olie goed laten zakken dan pas met peilstok meten


_______________________________________________________________ peilstok
l_____l___30°_____l__________________l__80°______l_________________
min max min max

PS ;dit is een tekening hoe peilstok eruit ziet(schematisch)


groetjes en succes

eizopro (0), 14 jaar geleden

Peilstok heb ik uiteindelijk kunnen lenen bij iemand. Verder is alles goed gelukt.

Alvast bedankt voor de hulp iedereen.

Nu wil ik nog enkele kleine elektonische aanpassingen maken maar daarvoor open ik wel een nieuwe thread

Nogmaals bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.