Een mercedes E-klasse gaat in noodloop.
Uitgelezen met diagnosetoestel en geeft de volgende fouten:(vertaald uit duits)
CDI 221C-000 Kortsluiting naar massa of draadbreuk naar onderdeel B28/8(drukverschilgever)
2299 : Vullingsgraad van de dieselpartikelfilter.
Na wissen storingsgeheugen en starten/rijden komt de volgende code: 23E8 Drukverschilsensor testen.
Iemand enige ervaring met dit probleem.
Eventueel testgegevens van deze sensor.
Wagen moet nog terugkomen voor verder onderzoek.
Geplaatst door Touareg2002 (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
oldford (0) PRO, 14 jaar geleden
Druksensor meet in de uitlaat het drukverschil tussen voor en achter het roetfilter.
Bij de meeste merken zijn er slangetjes aangesloten op de uitlaat. Kontroleer of die heel zijn en niet verstopt.
Lees drukverschil uit. Bij stilstaande motor moet dat 0 (NUL) zijn.
willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden
sensor nazien met nummer --opvragen bij dealer zijn in garantie binnen moeten komen voor omwisseling der sensor
Benz-driver (0) PRO, 14 jaar geleden
Die sensor gaat wel vaker defect, is geen uitzondering.
Touareg2002 (0) PRO, 14 jaar geleden
Sensor is ondertussen aangekocht en wacht op klant voor montage