Mercedes-Benz 200: wiellager achter vervangen

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2 l

Hoe vervang ik de achter wiellager?
Hoe kan ik de flens van de lager los krijgen?
Rem, steekas enz. heb ik al los.

chauflas

Geplaatst door chauflas (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 200? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 12 jaar geleden

Remmen weghalen. Naaf demonteren. Steekas eruit. Dan oud lager eruit persen, hopelijk komt de binnenring dan ook goed mee. Zoniet dan deze apart te verwijderen. Monteren in omgekeerde volgorde. Opm: persen op de juiste ring van het lager!!

[url=http://img854.imageshack.us/i/wiellagerm...][img]http://img854.imageshack.us/img854/2609/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

chauflas (0), 12 jaar geleden

Ik loop vast op de naaf demonteren. Is daar ook een tip voor?

willy9 (0) PRO, 12 jaar geleden

met speciaal gereedschap naaf eerst uitpersen dan zekering (kogellager)en dan pas kogellager uitpersen .
gr

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

ja pakt een grote brede ring die over je naaf heen past en tegen je ankerplaat aan komt daar maak je het gat kleiner van door er een strip of brommertandwiel op te leggen,door dit kleiner gemaakt gat steek je een stevig draadeind denk aan m12 of meer,aan de achterkant van de naaf hetzelfde even een grote revet erop leggen waardoor de m12 heenpast en op de achterkant van de naaf komt te liggen dan draai je je naaf eruit,dan pak je de circlip weg en trek je zo ook je lager eruit zoals je je naaf hebt gedaan,in pricipe hetzelfde systeem als een voorwiellager van een voorwielaangedreven auto.

chauflas (0), 12 jaar geleden

[quote=robby10030]ja pakt een grote brede ring die over je naaf heen past en tegen je ankerplaat aan komt daar maak je het gat kleiner van door er een strip of brommertandwiel op te leggen,door dit kleiner gemaakt gat steek je een stevig draadeind denk aan m12 of meer,aan de achterkant van de naaf hetzelfde even een grote revet erop leggen waardoor de m12 heenpast en op de achterkant van de naaf komt te liggen dan draai je je naaf eruit,dan pak je de circlip weg en trek je zo ook je lager eruit zoals je je naaf hebt gedaan,in pricipe hetzelfde systeem als een voorwiellager van een voorwielaangedreven auto.[/quote]
Ik heb het gedaan zoals jij het beschrijft en dat is gelukt. Bedankt voor jouw tips.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.