auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz 200: wiellager achter vervangen

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2 l

Hoe vervang ik de achter wiellager?
Hoe kan ik de flens van de lager los krijgen?
Rem, steekas enz. heb ik al los.

Geplaatst door

chauflas (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Remmen weghalen. Naaf demonteren. Steekas eruit. Dan oud lager eruit persen, hopelijk komt de binnenring dan ook goed mee. Zoniet dan deze apart te verwijderen. Monteren in omgekeerde volgorde. Opm: persen op de juiste ring van het lager!!

[url=http://img854.imageshack.us/i/wiellagerm...][img]http://img854.imageshack.us/img854/2609/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Ik loop vast op de naaf demonteren. Is daar ook een tip voor?

chauflas 0

13 jaar

met speciaal gereedschap naaf eerst uitpersen dan zekering (kogellager)en dan pas kogellager uitpersen .
gr

willy9 0
badge

13 jaar

ja pakt een grote brede ring die over je naaf heen past en tegen je ankerplaat aan komt daar maak je het gat kleiner van door er een strip of brommertandwiel op te leggen,door dit kleiner gemaakt gat steek je een stevig draadeind denk aan m12 of meer,aan de achterkant van de naaf hetzelfde even een grote revet erop leggen waardoor de m12 heenpast en op de achterkant van de naaf komt te liggen dan draai je je naaf eruit,dan pak je de circlip weg en trek je zo ook je lager eruit zoals je je naaf hebt gedaan,in pricipe hetzelfde systeem als een voorwiellager van een voorwielaangedreven auto.

[quote=robby10030]ja pakt een grote brede ring die over je naaf heen past en tegen je ankerplaat aan komt daar maak je het gat kleiner van door er een strip of brommertandwiel op te leggen,door dit kleiner gemaakt gat steek je een stevig draadeind denk aan m12 of meer,aan de achterkant van de naaf hetzelfde even een grote revet erop leggen waardoor de m12 heenpast en op de achterkant van de naaf komt te liggen dan draai je je naaf eruit,dan pak je de circlip weg en trek je zo ook je lager eruit zoals je je naaf hebt gedaan,in pricipe hetzelfde systeem als een voorwiellager van een voorwielaangedreven auto.[/quote]
Ik heb het gedaan zoals jij het beschrijft en dat is gelukt. Bedankt voor jouw tips.

chauflas 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.