Heeft iemand ervaring met het slechte laadsysteem van de Micro-car brommobielen? We hebben een 3-tal klanten dat regelmatig kleine stukken rijdt en om de haverklap een te lege akku heeft.Controle van het laadsysteem geeft aan dat het wel bijlaadt, maar niet overweldigend.Een nieuwe akku is ook al geen oplossing want die zijn veel te klein.
Geplaatst door Siem Bijman (140) PRO , lid sinds 23 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Microcar Virgo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Microcar Virgo of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
beverskoen1257 (0), 21 jaar geleden
Een andere accu zoals je zei, kan inderdaad helpen, maar als er alleen korte ritten gedaan worden met die wagen zal de accu nooit opladen zoals het hoort. Een krachtigere allternator met een goede elektronische regelaar kan daarvoor wel de oplossing geven.
A Gaasbeek (0), 21 jaar geleden
Voor de Microcar Virgo 1 is er een ombouwset te verkrijgen zodat deze Microcar een externe wisselstroomdynamo krijgt deze sets zijn te bestellen bij GMS import in Ede. De laadproblemen met de interne dynamo behoren dan tot de verleden tijd. Een andere minderkostbare oplossing is het inbouwen van een acculader zodat de klant de auto gemakkelijk even bij langere afwezigheid deze simpel even aan het lichtnet hoeft te koppelen.
Siem Bijman (140) PRO, 21 jaar geleden
Problemen zijn bij onze klanten opgelost doordat er bij 1. een nieuwe spoel ingezet is en bij 2 anderen de bedrading gewoon geoxideerd was.Eea gereinigd en geen klachten meer gehad.
dupl-u-649-5dd147827b3bf+jeltedejong (0) PRO, 20 jaar geleden
ik heb het met mijn eigen brommer ook maar die laat helemaal niet meer bij ik heb de plus kabel door gemeeten met een ohm meter (weerstand) er zat bij mij heel veel weerstand in met de kabel ff door
Stephan11139 (0), 20 jaar geleden
Bij sommige type's brommobielen zit er een aparte losse regelaar tegen het voor front aangeschroeft, en zit de dynamo verwerkt in de "koppeling", de contacten zijn vaak weggerrot,en hebben een enorme weerstand waardoor de dynamo wel voltage krijgt, maar niet genoeg ampere's, of de regelaar is dikker geworden en stinkt( uit ervaring).